paljenje automobila
Foto: Shutterstock/Foto: Shutterstock

Verovatno se mnogima od vas dešavalo da ujutro ustanete, spremite se za posao, uđete u auto, sednete za volan, pokušate da upalite auto i – ništa se ne dešava. Možda malo vergl, ali ne može. Sigurno se pitate u čemu je problem? Nezavisne novine objavile su tekst u kojem navode neke od razloga zašto automobil ne upali.

Prazna ili oštećena baterija

Mrtva ili istrošena baterija je jedan od najčešćih uzroka problema sa pokretanjem automobila. Baterija je najosetljivija na niske temperature, pa ako automobil neće da upali, prvo proverite funkciju i rad baterije. Ako ste primetili da se svetla na instrument tabli ne pale pri uključivanju kontakta ili su slabog intenziteta, verovatno je došlo do prekida ili slabljenja napajanja.

Ponekad je dovoljno samo proveriti da li su terminali korodirani i proveriti stanje kablova i kontakata. Paljenje pomoću kablova može da vas vrati na put, ali obavezno posetite servisni centar prvom prilikom da proverite napon, struju, stanje elektrolita i alternatora. Da ne biste imali problema sa baterijom, najvažnije je razumeti kako ona funkcioniše i kada je vreme da je zamenite.

Anlaser, odnosno starter

Anlaser je električni starter koji obezbeđuje neophodnu snagu za pokretanje motora. Ako je neispravan, možete čuti škljocanje umesto standardnog zvuka pokretanja motora, a ako je neispravan, nećete moći da upalite automobil. U takvoj situaciji najbolje je obratiti se serviseru.

Začepljen filter goriva

Začepljen filter goriva sprečava da dovoljno goriva stigne do motora. Tokom zime niske temperature vazduha mogu da izazovu velike probleme vlasnicima automobila sa dizel motorima, koji često ne startuju. Glavni uzrok ovog problema je parafin, koji se nalazi u ulju, jer se na niskim temperaturama pretvara u krupnije kristale, koji začepljuju filtere goriva.

Loš starter motora

Starter motora je odgovoran za fizičko okretanje i pokretanje motora, a ako postoji problem sa njim, u takvoj situaciji ćete verovatno morati da ga zamenite.

Loš zupčasti kaiš

Zupčasti remen obezbeđuje da se ventili motora otvaraju i zatvaraju u tačnom intervalu, tako da se ventili i klipovi nikada ne dodiruju. Neispravan zupčasti kaiš može izazvati ozbiljna oštećenja koja ponekad zahtevaju potpunu zamenu motora. Proizvođači automobila uvek navode u svojim uputstvima kada treba menjati zupčasti kaiš, i to se obično zasniva na kilometraži, ali generalno treba da se menja svakih 100.000 kilometara ili svakih pet godina.

Pukla ili slomljena kapica razvodnika

Poklopac razvoda usmerava napon od namotaja za paljenje motora na svećice, a ako vlaga dospe ispod poklopca može da izazove probleme vašem automobilu. Iz tog razloga, obrišite ga čistom, suvom krpom pre nego što ga vratite na mesto, a ako je oštećen, preporučuje se da ga zamenite.

Loše kaleme za paljenje

Zavojnica za paljenje pretvara napon baterije u električnu iskru. Oštećen kalem za paljenje znači da za njega nema dovoljno snage, pa će vam u toj situaciji biti potreban multimetar, odnosno alat za merenje električne struje, napona i otpora, a da biste proverili jačinu struje koja prolazi kroz njega. kalem.

Svećice za benzinske motore

Redovno proveravajte stanje svećica, jer i one mogu biti razlog zašto automobil neće da upali. Kako izbeći probleme sa paljenjem tokom zimskih dana? Naravno, najbolja prevencija je parkiranje automobila na toplom i zaštićenom mestu, kao što je garaža. Ako nemate garažu ili bar nadstrešnicu i u većini slučajeva ste prinuđeni da parkirate na otvorenom, redovno proveravajte stanje akumulatora i obavezno dodajte aditiv u ulje, kako biste izbegli gore navedene probleme .

 

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Tagovi

Komentari (0)

Loading