Metro u Tokiju
Profimedia
Metro u Tokiju

Profimedia

Ilustracija: Profimedia

Ken Sasaki muškarac je srednjih godina iz Tokija kojeg je moguće iznajmiti. Može ga iznajmiti bilo ko i u bilo koju svrhu koja ne uključuje fizički kontakt, a po satu naplaćuje oko devet američkih dolara.

Kao i u brojnim drugim gradovima širom sveta, većina ljudi u Tokiju preferira da njihove želje, potrebe i slabosti ostanu privatne.

Ljudi često jednostavno žele da dobiju savet od nekoga starijeg i mudrijeg, ali ne žele da se povere bivšem kolegi ili stricu koji se seća njihovih suza iz djetinjstva, osobe koje poznaju mogle bi ih osuđivati.

Pedesetogodišnji Takanobu Nišimoto, osnivač usluge za iznajmljivanje muškaraca srednjih godina, veruje da je mnogo bolje poveriti se nepoznatoj osobi i poslušati njene savete, iznajmljivanje nepoznate osobe u svrhu dobijanja saveta i sastanci u kafiću ili nekom sličnom mestu znače da se, nakon sastanka, više nikada ne morate videti.

Različiti ideali muškosti u Japanu

Upravo time se bave muškarci poput Sasakija, oni nepoznatim ljudima pružaju rame za plakanje i istovremeno obnavljaju svoju vrednost unutar društva. Nišimoto je inspiraciju za svoj biznis dobio u vozu kada je načuo kako se srednjoškolke rugaju muškarcima srednjih godina i nazivaju ih “smrdljivima” i “prljavima”.

Nakon poraza Japana u Drugom svetskom ratu došao je kraj “vojnoj muškosti”, odnosno ideji da vojnik predstavlja simbol muževnosti. Pojavio se novi ideal muškosti, biznismen koji pripada srednjoj klasi, muškarac s dobrom platom i kancelarijskim poslom i ženom i dvoje dece.

Nišimoto je pokrenuo svoj biznis zahvaljujući uverenju da su muškarci srednjih godina koji pripadaju srednjoj klasi u Japanu izgubili kulturnu moć i čast. Danas njegova veb stranica ima u proseku 45 iznajmljivanja dnevno, odnosno 10.000 sastanaka godišnje.

Sastanci u svrhu pružanja saveta

Nišimoto nudi oko 80 muškaraca za najam u 36 japanskih gradova i kaže da se i on sam od osnivanja biznisa 2012. susreo s oko 5.000 klijenata. Takođe dobija barem 10 upita sedmično od muškaraca koji bi želeli da rade za njega. Kaže da se za posao prijavilo oko 10.000 muškaraca.

Pri izboru zaposlenih Nišimoto preferira “čudne” muškarce s očiglednim nedostacima. Kaže da bi bilo bolje imati privlačne radnike pošto bi oni privukli više klijenata, ali to bi za njega bilo dosadno. Takođe tvrdi da su najpopularniji ranici oni koji znaju da slušaju i koji razumeju tuđi bol.

Oko 70 odsto klijenta koriste usluge Nišimotove stranice kako bi s nekim popričali, a preostalih 30 odsto traži “fizičku” ispomoć poput podizanja kutija. Takođe, oko 80 odsto klijenata su žene. Nišimoto ne dopušta da se razgovori odvijaju telefonski, već preferira susrete uživo, koji ljude čine “pomalo nevoznima i uzbuđenima”.

Bizarni zahtevi

Ken Sasaki već 30 godina svira violinu i kaže da oko 40 odsto njegovih klijenata traži da im nešto odsvira. Savete traže uglavnom mladi ljudi. Sasaki najčešće ima sastanke jednom nedeljno, što je manje od ostalih Nišimotovih zaposlenih ranika, a neki od zahteva koje dobija pomalo su bizarni.

Jednom je bio unajmljen kako bi samo pet minuta svirao violinu na tinejdžerskoj rođendanskoj proslavi na kojoj su bile samo tri devojke. Bile su lude za korejskim pop zvezdama pa su od njega zatražile da nosi masku jednog korejskog pop pevača. Dok je svirao, one su stalno uzvikivale pevačevo ime.

Takođe, jednom ga je unajmila pedesetogodišnja gospođa, i to kako bi sedeo u publici za vreme njene plesne priredbe. Gospođa je plesala tango i valcer i nije imala prijatelja ni kolega pa je unajmila Sasakija kako bi je bodrio. “Imao sam mnogo zanimljivih sastanaka koji su me inspirisali”, kaže Sasaki.

Ipak, nisu mu svi sastanci produktivni, jednom je bio pozvan kako bi svirao violinu na novogodišnjoj proslavi na kojoj su bile isključivo žene.

“Razgovori su im bili poput japanske verzije ‘Seksa i grada’, a ja sam tamo bio jedini muškarac”, priseća se Sasaki.

Nišimoto tvrdi da fizički kontakt s klijentima nije dozvoljen, odnosno da se njegovi zaposleni ne mogu unajmiti u intimne svrhe. Ipak, svaki muškarac na njegovoj veb stranici opisan je i fizički, a tu je takođe kolumna s ljubavnim savetima, što upućuje na mogućnost da je reč o prikrivenoj veb stranici za sastanke.

Komentari (2)

Ivan T

04.08.2018 00:09

U Srbiji iznajmljuju sredovečnu garderobu.

Anka

04.08.2018 08:25

E,šta ti je standard!!!Sito,manito