Sunce Planete Sunčev sistem Svemir
Shutterstock
Sunce Planete Sunčev sistem Svemir

Shutterstock

Ilustracija: Shutterstock

Otkriće je pravo iznenađenje, ne zbog toga što dokazuje da meseci postaje svuda, već zbog činjenice da je samo pitanje vremena kada će biti pronađen još jedan u zvezdanom sistemu.

Naučnici su bili iznenađeni izgledom egzomeseca koji se dosta razlikuje od našeg meseca, koji je kamenit i koji, kako je nedavno otkriveno, ima led.

„Ogroman je i čudan, ako ga uporedimo sa našim prirodnim satelitom“, kazao je profesor astronomije Dejvid Kiping.

PROČITAJTE JOŠ:

Procenjeno je da su novootkriveni egzomesec i egzoplaneta nekoliko puta veći od Jupitera, najveće planete iz našeg solarnog sistema. Oboje su gasni i nalaze se na udaljenosti od 8.000 svetlosnih godina od Zemlje.

Profesor Kiping i autor studije Aleks Tiči, student Kolumbija Univerziteta, rekli su da njihovo istraživanje svemira , uz korišćenje NASA svemirskog teleskopa Kepler i svemirskog teleskopa Habl, koji kruži oko Zemlje brzinom od osam kilometara u sekundi, omogućava prvi jasan dokaz egzomeseca.

Egzomesec je veći od našeg Meseca, prosečne veličine i mase Neptuna, naše najmanje gasne planete. Egzomesec i njegova planeta Kepler 1625 imaju sličnu temperaturu kao naše Sunce.

Egzomesec orbitira oko tri miliona kilometara oko svoje planete.

Kiping, koji je „većinu odraslog života posvetio potrazi za egzomesecima“, vrlo je oprezan prema mogućem otkriću.

U potrazi za egzomesecima, astronomi pokušavaju da otkriju smanjenje ili zamućivanje svetlosti zvezde prilikom prolaska planeta.

Do sada naučnici su otkrili više od 3.000 egzoplaneta.

alo bre