Lopov Provalnik Razbojnik Fantomka
Shutterstock
Lopov Provalnik Razbojnik Fantomka

Shutterstock

Ilustracija, Foto: Shutterstock

Kada provalnik kroči u dom Amerikanca, vlasnik poseda ima pravo da ga ubije, a da za to ne odgovara krivično. Sindikat zaposlenih u policiji predložio je Republici Srbije da se po hitnom postupku usvoji zakon o zaštiti privatne svojine, jer smatraju da će se stopa provalnih krađa smanjiti. Sindikat je dao saopštenje za javnost i pokrenuta je javna peticija koju mogu svi građani Srbije videti i potpisati.

Nepravda

- U Kraljevu je pre nekoliko godina muškarac provalio u kuću tročlane porodice. Vlasnik kuće je pružio otpor i u samoodbrani ubio lopova, zbog čega je završio u zatvoru, jer je branio ženu i maloletno dete. Nažalost, kako je u državi sve veća besparica, ovakvih slučajeva je više. Koliko puta treba da se to dogodi da bi došlo do neke promene - kaže za “Alo!” Dejan Đukić.

- Kako smo svedoci da se prethodnih godina prilikom provalnih krađa događalo da stradaju građani i članovi njihovih porodica, a da se u mnogim slučajevima događalo da građani, štiteći svoje članove porodice i imovinu, nanesu telesne povrede ili liše provalnika života u samoodbrani, a da potom dobiju zatvorske kazne zbog zakonske regulative, Sindikat zaposlenih policije je predložio usvajanje zakona o zaštiti privatne svojine i pokrenuo peticiju. Ako provalnik uđe u privatni posed, stan, kuću i tom prilikom napadne vlasnika i ukućane, isti, u samoodbrani i zaštiti života, ličnog integriteta i privatnog poseda, u slučaju nanošenja telesnih povreda ili lišavanja života provalnika nisu zakonski odgovorni - piše u saopštenju.

Sindikat smatra da će usvajanje ovog zakona smanjiti stopu provalnih krađa u Srbiji, kao i tragične posledice po građane i njihove porodice, jer će provalnici dobro razmisliti da li će izvršiti krađu ako znaju da pritom mogu biti povređeni ili ubijeni. Prednost bi bila i to što bi pripadnici Ministarstva unutrašnjih poslova imali više vremena da se posvete sprečavanju drugih krivičnih dela.

- Mi smo se obratili Vladi Republike Srbije i poslaničkim grupama i predlog je stigao do Skupštine, a samo mi se Nenad Čanak javio. Međutim, sve je na tome ostalo. Ovaj zakon bi povećao bezbednost građana, jer aktuelni zakon je blag prema provalnicima. Zamislite, lopov vam upadne u dom, što je stres sam po sebi. Zatim, ako budu uhvaćen, uglavnom dobije upozorenje ili minimalnu kaznu, a to nije rešenje. Takođe, dosta lopova razmišlja ovako: „I ako me uhvate, ja ću biti upozoren, a ako me povredi vlasnik stana, tužiću ga, možda i zaradim, a on će otići u zatvor”. Smatram da treba zastrašiti lopove, da se zapitaju da li će izvući živu glavu ako ugroze nečiju sigurnost - kaže za „Alo!” Dejan Đukić, predsednik Sindikata zaposlenih policije.

Do sada je peticiju potpisalo 4.603 ljudi.

Komentari (81)

Zoran

30.07.2017 20:18

Najgore je kad čujem zvaničnu statistiku da je MUP Srbije smanjio za 20% broj krivičnih dela. Pa ne čine valjda pripadnici MUP-a krivična dela.MUP može sam za 20% poveća broj rešenih krivičnih dela.A to je velika razlika.

Zoraneeeeee

30.07.2017 21:03

@Zoran - Šalite li se s nama ili stvarno verujete u ovo što pišete? Više se i ne kriju, udružili se, pa se ne krste!

sneza

30.07.2017 20:27

odlican predlog,nadam se da ce biti usvojen.

zlako

30.07.2017 20:33

Pozdravljam. Svaka čast.

Ujka Zitko PFK

30.07.2017 20:39

Dobro jutro.U Americi je ovaj zakon uveden pre dosta godina.Kod nas tek sad stigao.

dex

30.07.2017 21:22

@Ujka Zitko PFK - ovde ga nece usvojiti , zamisli te da vam sad neko posalje ljude u crnom ako se nekome iz vlasti itd nesvidjate da vas maltretira - promeni vam misljenje a vi ga lepo otresete....na sta bi to licilo...

momazver

30.07.2017 20:43

Evo i ja potpisujem. Sad nas je 4.604.

Remi

30.07.2017 20:45

Nisam odavno procitao nista pametnije..Svakako bih lopova pokusao da isteram bez sile ali nisu svi lopovi samo lopovi..Ima tu dosta i psihopata...

Tamara

30.07.2017 20:52

... sumnjas da te zena muz vara s ''prijateljem prijateljicom'' - pozoves ih na kafu u svojoj kuci i ubijes . Ugrozavali su mi sigurnost i svojinu . Hvala na paznji .

Novosadjanin

30.07.2017 21:28

@Tamara - Ti si verovatno u tom fazonu pa se pribojavas i u detalje opisujes sta ce ti se desiti ako nastavis. Srecno ti bilo.

N.N.

30.07.2017 21:48

@Tamara - Nije to baš tako. Vi ste baš banalizovali i obesmislili sve..: porodicu, zakon, logiku...sve.

bukowski

30.07.2017 22:36

@Tamara - moras da dokazes, da su ti ugrozavali sigurost. i u americi se svaki slucaj dokazuje..

Petar

30.07.2017 20:59

Gde mogu da idem i ja da potpisem da se slazem sa donosenjem ovog zakona.Ovaj zakon je trebao biti donet jos pre minimum 20 godina

bole

30.07.2017 21:15

pod hitno zakon ko udje tudji posed da opljacka da vlasnik ima pravo da ga lisi zivota i da neodgovara pa ti udji kad znas da mozes izgubiti zivot

Master

30.07.2017 21:17

Mala ispravka, ne sme ulazna rana uljezu da bude na ledjima! Sve ostalo je dozvoljeno... isto tako, u delovima SAD gde je ljudima dozvoljeno (posto u nekim saveznim drzavama vladaju liberali/demokrate koji namecu kontrolu vlasnistva nad vatrenim oruzjem) stopa upada u kucu i na privatni posed, kao i stopa ubistava prilikom pljacke je na istorijskom minimumu. Vrlo je koristan zakon! Valja uvesti i za pse cuvarem da ne budu uspavljivani jer su izujedali uljeze!!

Igor

30.07.2017 21:19

Potpisujem od sledeće nedelje sam u Srbiji na odmoru i želeo bih da potpišem tu peticiju jer sam imao sličnih neprilika kada sam u samoodbrani lične privatne svojine i svoga roditelja tačnije oca koji je star oko 70 godina i bio je napadnut u našem dvorištu od strane kabadahije resio sam da zastitim oca i imovinu i naravno otreasao sam djubre i imao sam dosta zakonskih neprijatnosti medjutim i policija a i tužilaštvo i sudije da negresim dušu su imali razumevalje s obzirom da smo poštena kuća.

NE

30.07.2017 21:27

S obzirom na kom je nivou moral naeg naroda,gramzivost,sujeverje i kako se stimulise nagonsko ponmasanje kroz medije ,ovo ako bude usvojeno zloupotrebljavace se ,a nistarije ce za sicu pristajati da nekoga namame u posed,fingiraju provalu i napad i nekoga lise zivota Ovo predlazu policajci jer ne rade nista i plase se da izlaze na teren jer znaju da provalnici mogu biti naslini,naoruzani i opasni, Ne pamtim da je ikada nekom kome je izvrsena provalna kradja slucaj resen a ukradeno vraceno.

jo

30.07.2017 21:48

Ma i za kradju bicikla isto.

POP

30.07.2017 23:33

@jo - I penzija takodje

ramic

30.07.2017 21:52

naizad doneti jedan pravilan zakon.za te lopove ..smatram da je ovo sasvim korektna odluka ministarstva policije i sindikata..brawo

Samoodbrana

30.07.2017 22:04

Sjajno!Drzava je limitiranom svotom koju lopov napravio,a ne odgovara,vec stimulisala takav vid kriminala!Cak i kada uhvate lopova,kazne su minimalne,ukradene stvari se retko vrate,a zrtve mogu samo da se zivciraju u gradjanskim parnicama koje mogu da traju do beskonacnosti!A vecina ljudi ce i te kako stititi svoju imovinu!

Teodora

30.07.2017 22:06

Dobar predlog, ali teško da će sns nesposobnjakovići usvojiti. vučićevoj vlasti odgovara haos i bezakonje, korupcija i kriminal , jer tako praznim recima o borbi protiv toga drže tenziju dok su sami u sve to umešani do grla.

Душка

31.07.2017 06:00

@Teodora - Изгледа да ми не живимо на истим просторима,Какав хаос,какво безвлашће,ти изгледа још живиш у време жутаћа,пробуди се,много си пропусгио!!?

stefan

30.07.2017 22:07

podržavam ovaj zakon ali policija je to predložila više zbog svog dupeta nego zbog našeg privatnog poseda,dakle dobijali bi platu a ladili bi jaja,to ne podržavam

stefan

30.07.2017 22:08

!!!!!!

Klod

30.07.2017 22:20

I ne samo to. U Teksasu čak i komšija, ako vidi da vam neko pljačka kucu ima pravo da ustreli lopova i da ne odgovara. Zato tamo lopovi izbegavaju da pljčkaju kuce. Radije ce opljackati neku prodavnicu ili banku, nego privatni posed.

DRAGAN

30.07.2017 22:21

za okrivljenog gospodina iz Kraljeva treba neko da zamoli gosp. predsednika za pomilovanje, jer on jedini po zakonu moze osloboditi coveka krivice, a svi znamo da bi to isto ucinili da smo se daleko bili u naslj u istoj situaciji.

videcemo

30.07.2017 23:14

Konacno neka pravda i za narod! Do sada se posten svet plasio lopova i kabadahija, dok su ovi radili sa ljudima sta su hteli...krali, otimali, maltretorali, zlostavljali, a nekada i sa smrtnim ishodom. Duuuugo je trebalo zakonodavcu da shvati ko je tu zrtva i koga treba zastititi. Jos uvek ne verujem, dok ne vidim da to i funkvionise u praksi....

gags

30.07.2017 23:23

podrzavam predlog i hitno doneti zakon kako bi zastitili porodice

Suzana

30.07.2017 23:28

Kakav apsurd. Sta sa napadom na telo i zivot pojedinca van doma? Ovde se ipak zastita imovine stavlja ispred licne bezbednosti. Volela bih da je neko opljackao Majinu kucu umesto sto je onaj bolesnik ubio dete i nju.

stefan

30.07.2017 23:30

čuvar si banke,ulazi pljačkaš,ne smeš ni da pomisliš da izvadiš pištolj dok ovaj ne zapuca na njega,onda moli Boga da ga pljačkaš promaši da bi ga čovek koji banku obezbeđuje za 24000 dinara pokušao savladati,nisu nas dovoljno bombardovali,dosta se nato ispromašivao!

GLADNI PENZIONERI

30.07.2017 23:31

A STA AKO TI PREDSEDNIK ZAVUCE RUKU U DZEP I ODUZME TI PENZIJU .,TO JE ATAK NA PRIVATNI POSED I IMOVINU

za pametniji novi zakon

30.07.2017 23:31

Izgleda da cemo docekati civilizacijski pomak na brdovitom Balkanu punom nepravde i nelogicnosti! U stanu u kojem se osecam kao u kavezu zivimo samo od zbog straha od lopova i provalnika koji mogu da upadnu u nasu kucu kad god pozele, otmu sta zele i urade nam sta im padne na pamet.. Mnogi neduzni domacini nisu preziveli takvu strahotu, a lopovi ako ih ikad uhvate, imali su blage kazne i ostajali u zivotu za razliku od svojih zrtava.Oni koji su preziveli, nikada vise u svom domu nisu bili mirni.

Dejan

30.07.2017 23:34

Dok se kralo kralo se a sada trebamo i da zaštitimo to što smo pokrali pa lobiramo za promenu zakona . Ja sam za ovaj zakon bio od uvek , iz vremena kada smo svi bili golje !

DOBRA vest

30.07.2017 23:51

Do sada je bio najgori osecaj sto nismo imali nikakvu mogucnost da se odbranimo od napasnika , siledzija i lopova i zlostavljaca cak ni u sopstvenoj kuci! Ovaj zakon je pravi potez da se neduzni ljudi zastite i u dobroj meri smanji kriminal te vrste, ali samo ako taj zakon bude funkcionisao kako treba.Sada imam osecaj da je drzavi stalo do zastite ljudi i da nece vise moci kriminalci da rade sta hoce sa postenim svetom i domacinima koji ce najzad moci mirnije da spavaju u svojim domovima.

Branka

31.07.2017 00:00

Krajnje vreme je bilo !!!

Bnk72

31.07.2017 00:04

Svaka cast na predlogu, sto pre doneti taj zakon

Nebojša

31.07.2017 00:04

To povlači mnogo drugih pitanja. Sta ako dajem primer ja imam neke nesuglasice sa komisijom, poznanikom ili bilo kim drugim do te mere da sam spreman da ga lisim zivota i namerno ga uvucem u stan? Kako to resiti, zar to nece nekima koristiti? Kako dokazati da je on provalnik ili da ja to nisam namerno uradio? Ali svakako sam za usvajanje zakona.

Srdjan Curcic

31.07.2017 00:45

@Nebojša - Uvek postoji ispitivanje i istraga i provera da li se zrtva i izvrsilac poznaju poligraf itd ..a da zakon ne valja bio bi odavno ukinut i u americi i kod njih je vrvt bilo zloupotreba zakona..nekog koga ne poznajes sa njim i nemas ne suglasice niti mozes da ga namamis u stan! Provalnik sigurno ne bi ispijao kafu sa tobom ili caskao .onaj ko je dosao u pljacku dosao bi spreman st bi se videlo..a ubiti kako kazes npr komsiju to ke planirano ubistvo u privatnom posedu

amer

31.07.2017 01:20

@Nebojša - To je prava stvar kad smo mogli da iskopiramo neke gluposti od amera mozemo i jednu pravu stvar, iskopirati americki zakon u potpunosti, stop kriminalu.

Ja

31.07.2017 04:23

@Nebojša - Nekada, u moje vreme, kad hoces nekoga da lisis zivota samo ga pozoves u lov!.

podpisujem odmah

31.07.2017 00:22

Gde moze da se podpise petiicija? Odavno je trebalo doneti ovakav zakon!!! Sigurno bi do sada bilo mnogo vise podpisa kad bi svi bili obavesteni i omoguceno im da to nesmetano urade! Koliko znam, svi se zale na bezbednost i zive u kucama i stanovima sa nekoliko brava i plase se da otvore vrata kad neko zvoni. Biti nesiguran uplasen za svoju bezbednost u rodjenoj kuci je nehumano i odraz losih zakona. Samo me cudi sto ovaj zakon nije pao na pamet zakonodavcu vec je potrebna peticija policije...

Curcic Srdjan

31.07.2017 00:49

I kad bi mi usao provalnik u kucu i da ga zateknem razoruzao bi ga i rekao da ostavi sto je uzeo i da brise , jer greota je da neko ostane bez sina ili oca, ali ako bih morao da ga lisim zivota ili ranim ne bi ni prijavio dogadjaj, spakovo bi ga i otarasio negde, ni sa novim zakonom i bez njega sto je sigurno sigurno bolje bez prijave ,lopova niko ne trazi osim zandara, motiva nema usao je nasumicno

Luda Srbija

31.07.2017 01:07

To sad forsiraju ovi politicari kriminalci ,biznismeni i tajkuni koji su pokrali celu Srbiju da mogu i sve srbe legalno ubiti

Jocca

31.07.2017 01:57

Ovo bi trebalo dekretom ozakoniti odmah

Данило

31.07.2017 02:51

Где могу да потпишем петицију

komentar

31.07.2017 02:58

Po americkom zakonu moze vlasnik da puca u lopova, ali samo frontalno, licem u lice. Tada je to samoodbrana. Ako mu puca u ledja odgovarace za ubistvo.

Texan

31.07.2017 06:41

@komentar - Imam utisak da postovani autor ovog komentara nikada nije ziveo u Texas-u ili USA! U Texas-u mi ne zovemo policiju kad nam neko "upadne" u posed! Privatna svojina je neprkosnovena bez obzra sa koje strane gledano!!! Gde se potpisuje peticija? Pozdrav iz Odessa-e u Texas-u!

Diego

31.07.2017 09:39

@komentar - @Texan...Da, vi u Teksasu, kad ustrelite uljeza, posle toga samo popunite jedan formular A4 formata i ta stvar je završena.

skvo

31.07.2017 11:04

@komentar - a koliko si ih ti ubio?

Judge Dread

31.07.2017 12:59

@komentar - Pucanj u leđa karakterišemo kao rikošet.Pucao u lice, promašio, odbio se metak i prc. Šta ćemo sa interventnom ako upadnu u kuću, a nezaš da li lopov ili pandur.Za svaki slučaj ga sastaviš pa mu se posle izvinjavaš.

johndonne

31.07.2017 06:41

I treba!

Milos

31.07.2017 09:35

Drzava prvo da obezbedi jadnom narodu egzistenciju! Narod nema od cega da zivi mora da se snalazi! A posla nigde! 20.000 dinara plata narode!

max

31.07.2017 10:40

@Milos - Pa nije to bas jadni narod kad pljacka po tudjim kucama, alternativa uvek ima, a to nije ovaj nacin

Duca

31.07.2017 09:43

Znate li kad ce taj zakon da uvedu kod nas " nikad" al osudise deku sto je pucao iz lovacke puske u provaljika a stim ga je jos i opomenuo da ne ulazi jer je naoruzan i jos kaze deka da nisko pucao da ga ne ubije onog drugog uhvatila policija a deka na robiju a po nasem treba da ti udje u kucu pobije celu porodicu ili izmaltretira pa onda nasa policija da resava slucaj

zabac

02.08.2017 08:51

@Duca - Da li si učio u školi čemu služe zapleta i tačka???

zabac

02.08.2017 08:51

@Duca - Da li si učio u školi čemu služe zapleta i tačka???

Srbin

31.07.2017 10:04

Pa bas lepo, pozove vas u goste, overi vas i ne odgovara nista. Vas pojede zelena trava zaborava, a on seta slobodno i uziva u zivotu, manemoj!!!!

vlajko

31.07.2017 10:20

Samo da ovaj predlog ne prodje kao Alekdin zakon,u fioci.A tako bi trebalo biti.

Mile

31.07.2017 10:43

Srbi ce da se istreebe zloupotrebom ovog zakona. Rulji vecinskoj koja sve hoce za crvenu,ovo ce bas da legne. U goste ce da zovu zrtvu a onda ce sami da obijaju vrata i montoraju da je bila provala.

Slobodan

31.07.2017 10:45

Gde moze da se potpise ja se potpisujem oberucke jer kod nas u Leskovcu ne moze da se zivi od lopova

mikos

31.07.2017 10:57

Ovaj zakon je mac sa dve ostrice,neka se drzava pobrine da zaposljava omladinu a za provalnike i lopove zakon bude lo 15-20 godina kao u americi pa neka neko proba....mislim da je najbolje resenje.

Каспер

31.07.2017 11:50

@mikos - @микос-Где нађе баш Америку за пример?Па у Америци приватан посед је светиња и дозвољено је бранити га оружјем.

slavko

31.07.2017 12:48

@mikos - Samo lopovi mogu da budu protiv ovakvog predloga zakona.

Prc

31.07.2017 12:29

Posto su nas razoruzali,mogu samo da pucam iz viljuske,pa ako pogodim.

Goga

31.07.2017 12:42

Nece policija da izlazi na teren,da se bakce ,izlaze opasnosti,a da tragaju za ukradenim,nikada nisu n pokusavali jer nisu dorasli.Zato hoce nenaotuzanim gradjanima da daju da se unakrsno potamane po zakonu. Nece oni taj zakon zbog gradjana ,nego zbog svog komfora. Oni vole one ciste pslove,gde se samo naplacuju kazne i gde mogu na nekom slabom i bezazlenom da iskale bes i silu.

maksa

31.07.2017 14:23

@Goga - ...imas ti problem....

dragan

31.07.2017 12:58

Pozdravljam! Gde potpisati peticiju

Jelenica

31.07.2017 13:11

@dragan - Dobro, a gde da nađem oružje? Znači moći će da se brane samo političari i tajkuni.

slavko

31.07.2017 13:23

Naravno da treba da se usvoji ovaj predlog zakona svaka čast sindikatu policije. Ovi tupaću poslanici i iz vlasti i iz opozcije zevaju ko ptice u Skupštini i pljampaju koje kakve gluposti. NIŠTA PAMETNO od njih da čuješ. Pozdravljam i podržavam ovaj predlog i verujem da ogromna većina u Srbiji (pošteni ljudi ) da podrži ovaj zakon. Jedino lopovima ne odgovara. Dajte tu peticiju objavite negde i učinite je dostupnu narodu 90% će da podpiše.

Zorule

31.07.2017 14:08

Gde moze da se potpise peticija?Ako je potrebno organizujte je po gradovima.

Djokica

31.07.2017 14:08

Koliko god bude potpisa ovaj Zakon neće proći jer vlast ne usvaja zakone protiv sebe. RI

Mile

31.07.2017 14:32

Hvala bogu i to da se usvoji a ne da dodje da pljacka i jos da bije ili ubije tu porodicu to je trebalo odavno da se usvoji

bobi

31.07.2017 14:36

Pod hitno da se usvoji zakon.

pantelija

31.07.2017 14:53

Ma treba ukinuti zatvore jer državu robijaš košta dnevno oko 17e, zato treba istog nabiti na kolac.

Žerađanin Andreja

31.07.2017 15:05

Preslikati zakon kao u Americi, jer je to jedini način da se zaštiti i porodica i imovina, a ujedno obeshrabri lopov.g

MUSTRA

31.07.2017 15:23

Ovo je peticija, neka potpise ko ovo podrzava https://www.peticije24.com/145743

Aleks

31.07.2017 15:35

Svaka cast i bilo je vreme!!! Sto bi rekla ona izreka: "Dragi gosti,lomimo kosti"

Orvel

31.07.2017 17:54

Svaka cast Sindikatu policije jer policija kao i vecina naroda zna gde je problem.Nazalost korumpirano pravosudje i nesposobni zakonodavci ovo nece usvojiti.

građanin Cane

31.07.2017 20:11

Psa ako udariš što te grize na ulici ima da platiš i da vidaš rane, a i da mu se nadalje sklanjaš. Nedaj Bože da ubiješ zver, jer dolaze zakoni koji zver štite. Decu svoju ne smeš braniti jer ćeš ležati u apsanu. Ali ne bojte se, zakon nije uvek pravda. Pravda je iz srca a zakoni iz glave. Držite se uvek pravde. Gde je pravda tu je i istina. Pozdrav od sudije suda.

koja

01.08.2017 20:10

Da lopovi dva puta razmisle hoće li negde upasti i izvući živu glavu. Podržavam.