Motorcikl
shutterstock
Motorcikl

shutterstock

Motorcikl, Foto: shutterstock

Glavni razlog su, naravno, vremenske (ne)prilike, s obzirom na to da kiša, klizav put i mokra odeća ne zvuče primamljivo za većinu. Ipak, ima onih koji razmišljaju drugačije, a pravi zaljubljenici tvrde da je vožnja po kiši jedinstveni doživljaj, a da se, tvrde oni, pod otežanim uslovima može voziti jednako sigurno kao i na suvom! Ali treba biti spreman za jesen na točkovima - uz svu potrebnu opremu, treba znati „cake“ za sigurnu vožnju...

Držite odstojanje!

shutterstock

Držite odstojanje!, Foto: shutterstock

1. Držite odstojanje!

Kad su putevi vlažni, pravite veće rastojanje (u dužini oko tri-četiri vozila) između vas i drugih u okruženju. To je važno da biste izbegli vizuelne smetnje koje vam može naneti vodena zavesa, odnosno, prskanje vode. Takođe, u slučaju kočenja neophodan je prostor jer je put kočenja na mokrom znatno duži, a odstojanjem osiguravate i dodatno vreme za eventualne nagle reakcije...

Smanjite brzinu!

shutterstock

Smanjite brzinu!, Foto: shutterstock

2. Smanjite brzinu!

Kod motocikala samo mali deo pneumatika je u kontaktu sa asfaltom. Iz tog razloga, gume u dodiru sa vodom, kao i pri većoj brzini, imaju manju trakciju, a to znači da su veće šanse za gubitak kontrole nad motociklom. Takođe, posebno prilagodite brzinu u krivinama i vozite uspravno.

Bez naglog kočenja!

shutterstock

Bez naglog kočenja!, Foto: shutterstock

3. Bez naglog kočenja!

Koliko god da situacija zahteva brzo reagovanje, nikako ne pritiskajte kočnicu previše jako. Pravilno postupanje nalaže lagani pritisak, istovremeno na obe kočnice, uz postepeno povećanje jačine kočenja. U suprotnom, nagli pritisak blokiraće prednji točak i izazvaće gotovo siguran pad. Ovakvu situaciju može da olakša postojanje ABS-a.

Budite uočljivi!

shutterstock

Budite uočljivi!, Foto: shutterstock

4. Budite uočljivi!

Poznato je da motociklisti vole crnu garderobu, ali ona može samo da odmogne u uslovima slabe vidljivosti. Ako baš ne volite fluorescentni prsluk, koji je sjajan odevni predmet za vožnju u uslovima loše vidljivosti, potrudite se da vaša garderoba ima barem neki detalj sa svetloodbojnim elementom ili da sadrži jarke boje...

Izbegavajte rizične površine

shutterstock

Izbegavajte rizične površine, Foto: shutterstock

5. Izbegavajte rizične površine

Pod ovim podrazumevamo poseban oprez prilikom prelaska preko šina, pešačkih prelaza i drugih obojenih drumskih linija, koje od kiše postaju klizavije. Trudite se da izbegavate poklopce šahti i sve bare, ali i površine od kamenih kocki (na slici), jer mogu da doprinesu gubitku stabilnosti...

Motocikl na pauzi

shutterstock

Motocikl na pauzi, Foto: shutterstock

Motocikl na pauzi

Ipak je najviše onih koji će se odlučiti za zimsku pauzu. Kako bi što bolje pripremili svog dvotočkaša za „zimski san“, najvažnije je da se on prvo dobro opere, pošto zaostale nečistoće zadržavaju vlagu koja izaziva koroziju. Zatim, poželjno je da motocikl „spava“ sa punim rezervoarom, čime će se smanjiti rizik od pojave korozije sa njegove unutrašnje strane. Pre zimskog parkiranja motocikla nije na odmet promeniti ulje, makar sipati i najjeftinije, samo da prezimi, pa na proleće ponovo u sistem doliti adekvatno... Ako gume ostaju na motociklu, potrebno je da se povremeno pomere kako ne bi ulegle. Najbolja opcija je postavljanje motocikla na „štender“. Akumulator vašeg dvotočkaša čuvajte na toplom kako ne bi oslabio. Na kraju, prekrijte motocikl ceradom kako biste ga zaštitili od vlage i prašine...