Početna cena nove „kuge” je 20.770 evra
promo
Početna cena nove „kuge” je 20.770 evra

promo

Početna cena nove „kuge” je 20.770 evra, Foto: promo

Kod „kuge“ se prvo primećuje velika i lepa trapezoidna maska hladnjaka, koja dizajnom liči na one na „edžu“ i „eko-sportu“. Zatim, nova prednja LED svetla i prvi put u ovom modelu dolazi i “Fordov” adaptivni sistem prednjih svetala. Ovaj sistem prati kakvo je osvetljenje spolja i optimizuje vidljivost tako što podešava ugao snopa i jačinu svetla bi-ksenonskih farova, koji imaju čak sedam različitih programa. Oni se prilagođavaju brzini kretanja, upravljanju i razdaljini od vozila i objekata ispred. Takođe, zanimljivo je da ovi adaptivni farovi prate i vremenske uslove, pa kada je napolju jak pljusak, oni skrate i prošire snop svetla kako bi bolje osvetljavali i levu i desnu stranu puta, što pomaže i vozačima koji voze iza.

Što se tiče unutrašnjosti, izmene su minimalne, ali dobrodošle. Radilo se na ergonomiji i komforu za putnike, a upravljač, osim intuitivnijih komandi, sada se i greje, dok su izmenjene i kontrole klima-uređaja. Boravak u kabini je prijatan, vrlo je prostrana, kvalitet korišćenih materijala je na poznatom “Fordovom” nivou, a može da zasmeta pomalo zastarela instrument-tabla.

Ford

promo

Ford , Foto: promo

Lako se pronalazi dobra pozicija za volanom i, kao i većina „fordova“, i nova „kuga“ se lepo vozi - odziv upravljača je korektan, motori su agilni, ogibljenje dobro podešeno, a automobil je udoban tokom vožnje po različitim podlogama. Ovde je „ST-lajn“ (testirani primerak) u prednosti zbog sportskog ogibljenja i upravljanja. Uz to, „kuga“ je prilično okretna, jer je njen glavni teren ipak grad. Bez obzira na to, nudi se i sa inteligentnim pogonom na svim točkovima. Tu je i sistem koji sprečava gubitak kontrole nad vozilom kada vozač prebrzo uđe u krivinu.

Što se tiče motora, 2.0 TDCi sa 180 KS je idealan za vozače koji imaju aspiracije ka sportskoj vožnji. Slabiji dizel sa 150 KS takođe nudi dobre performanse, a kraću vožnju sam obavila i sa novim motorom iz “Forda”, koji je prvi put predstavljen u ovoj „kugi“, a to je 1,5 dizel od 120 KS. Performanse su mu pomalo letargične, ali je potrošnja goriva svedena na oko pet litara. Naravno, u ponudi su i 1,5-litarski „ekobust“ benzinci, koji mogu biti interesantni za srpsko tržište.

Ford

promo

Ford, Foto: promo

Ono što je “Fordu”, čini se, najbitnije jeste 8-inčna multimedija SYNC3, putem koje vozači kontrolišu audio-sistem, navigaciju, povezuju svoje smart telefone, a sve to može i putem glasa. Dovoljno je da kažete da želite kafu ili da vam treba gorivo i sistem će vam predložiti gde najbliže da se zbrinete. Sve promene i unapređenja na SYNC3 multimediji urađene su nakon istraživanja tržišta i usaglašavanja želja kupaca. I zaista, korišćenje je jednostavno, a interfejs pregledan i sadržajan. Za vlasnike „ajfona“ tu je „epl karplej“, a za Andriod platofrome - „Andriod Auto“.

Vredi istaći da nova „kuga“, uz već poznate bezbednosne sisteme, nudi i unapređen sistem parking asistencije, koji koristi senzore i pritiskom na taster obaveštava vozača o najbližem slobodnom mestu, a zatim preuzima kontrolu nad upravljanjem i parkira automobil, dok vozač kontroliše gas i kočnicu. Uz ovo, aktivan je i sistem koji obaveštava vozača o kretanjima iza vozila kada izlazi sa parkinga. Tu je i „aktiv siti stop“, koji sada funkcioniše i do 50 km/h (pre je bilo do 30 km/h), a putem senzora prati objekte koji stoje na putu i reaguje tako što nakratko aktivira kočnicu ukoliko im se vozilo previše brzo približava. Ako vozač ni tada ne reaguje, sistem koči motorom i automatski aktivira kočnice kako bi sprečio sudar.

Karakteristike

Alo!

Karakteristike, Foto: Alo!

 

Ford Kuga ST Line

Motor 4-cilindrični, turbo, dizel l Zapremina 1.997 kubika l Snaga 180 KS pri 3.500 obrtaja u minutu l Maksimalni obrtni moment 400 Nm pri 2.000-2.500 o/min l Maksimalna brzina 202 km/h l Ubrzanje od 0 do 100 km/h za 9,2 sek. l Pogon na svim točkovima l Menjač 6-stepeni, manuelni l Prečnik zaokreta 11,1 m l Dimenzije 4.541/1.856/1.694 mm l Međuosovinsko rastojanje 2.690 mm l Prtljažnik 456-1.603 litara l Masa praznog vozila 1.702 kg l Prosečna potrošnja (fabrički podaci) 5,2 litra l Početna cena: 20.770 evra l Cena testiranog primerka (ST-line) 33.870 evra