Honda Civic 1.8 i-VTEC Sport
Petar Marković
Honda Civic 1.8 i-VTEC Sport

Petar Marković

Honda Civic 1.8 i-VTEC Sport , Foto: Petar Marković

A šta tačno donosi paket inspirisan verzijom „tajp S“? Krenimo od prednjeg kraja sa sportski formiranim branikom i mrežastom maskom hladnjaka, preko aluminijumskih felni od 17 inča u crnoj boji, pa do zadnjeg spojlera u boji karoserije. Takođe, testirani „sivik“ ima i zatamnjena zadnja svetla. Više ne bi trebalo ni da očekujemo jer odlazeća generacija i dalje izgleda atraktivnije od 80 odsto novijih modela u kompaktnom segmentu!

U kabini - dobro poznati ambijent sa kokpitom podeljenim po visini. Ovde nema šta da se doda, ali ni da oduzme, osim što četiri ekrana svih vrsta i dimenzija, u kombinaciji sa nekoliko boja osvetljenja i prekidača različitih oblika i veličina, možda mogu da stvore konfuziju, a grafika na ekranima nije vrhunska. Vidi se da nova generacija dolazi u pravom trenutku! Najviše smeta pozicija sedenja, koja ne pruža osećaj da se nalazite u sportski orijentisanom automobilu. Za utehu, prednja sedišta su dobro profilisana i ne dozvoljavaju telu da „pobegne“ u krivinama.

Uverili smo se i da je „sivik“ šampion segmenta u ponudi prostora na zadnjim sedištima, a tu je i rekordno veliki prtljažnik zapremine 477 litara. „Honda sivik“ može da se pohvali i sistemom „magičnih sedišta“, koji japanski proizvođač koristi gotovo u svim svojim modelima. Tajna je u sistemu koji dozvoljava da se podigne i preklopi sedeća površina zadnjih sedišta, tako da se dobija slobodan prostor za prevoz visokih i kabastih predmeta.

Honda Civic 1.8 i-VTEC Sport

Petar Marković

Honda Civic 1.8 i-VTEC Sport, Foto: Petar Marković

Sa novom generacijom „sivika“ u penziju bi trebalo da ode i dobro poznati 1,8-litarski atmosferski benzinac sa 142 KS. „Honda“ će, naime, kao i većina proizvođača, početi da koristi samo turbo agregate. Zato, ovo je poslednja prilika da se uživa u prepoznatljivom zvuku atmosferskog motora koji maksimalnu „konjažu“ oslobađa pri 6.500 obrtaja u minutu. Iskusnijim vozačima neće biti teško da iskoriste sistem promenjivog vremena rada ventila (i-VTEC), koji se javlja na oko 4.000 obrtaja, ali 174 Nm obrtnog momenta na 4.300 o/min. je premalo iskušenja za predstavnike mlađe „turbo generacije“. S druge strane, moramo da pohvalimo precizan sportski upravljač malog obima i direktan šestostepeni manuelni menjač, koji su pomogli da „honda sivik“ ostane automobila zabavan za vožnju. Ali, samo u određenim granicama, moramo da ponovimo.

Prosečna potrošnja u gradskim uslovima je oko osam litara na 100 kilometara, ali pod uslovom da koristite polovinu dostupne snage. Na otvorenom putu, zahvaljujući nešto dužem šestom stepenu prenosa, pri 130-140 kilometara na čas, „honda sivik 1.8 i-VTEC“ troši oko 6,5 litara. Ogibljenje je prilagođeno ukusu većine vozača - negde između udobne i sportske vožnje. Naš utisak je da je „sivik“ ipak više naklonjem komforu, tako da je pozicioniran, recimo, između „opel astre“ i trkački raspoloženog „ford fokusa“.

Paket „sport“ donosi „šminku“ poput crnih aluminijumskih felni, krovnog spojlera i sportskog prednjeg branika, ali u sebi ima i sve što je dostojno više od 20.000 evra plaćenog automobila. Šest vazdušnih jastuka i aktivni sistem kočenja pri malim brzinama garantuju bezbednost, koliko i dvozonski automatski klima-uređaj udobnost.

Tehnički podaci

Alo!

Tehnički podaci, Foto: Alo!

 

Honda Civic 1.8 i-VTEC Sport

Motor 4-cilindrični, benzin l Zapremina 1.798 kubika l Snaga 142 KS pri 6.500 o/min. l Maksimalni obrtni moment 174 Nm pri 4.300 o/min. l Ubrzanje od 0 do 100 km/h za 9,4 sekunde l Maksimalna brzina 215 kilometara na sat l Menjač 6-stepeni, manuelni l Pogon na prednjim točkovima l Dimenzije 4.370/1.770/1.470 mm l Međuosovinsko rastojanje 2.595 mm l Prtljažnik 477-1.210 litara l Masa praznog vozila 1.271 kg l Rezervoar 50 litara l Prosečna potrošnja 6,1 litara l Emisija CO2 - 145 g/km Cena: 20.990 evra

Tagovi