Čišćenje automobila
shutterstock
Čišćenje automobila

shutterstock

Čišćenje automobila, Foto: shutterstock

Kao i kod nege karoserije, nešto je moguće uraditi u sopstvenoj režiji, ali postoje delovi unutrašnjosti za čiju negu je ipak potrebna iskusna ruka. Ponavljamo, nemojte eksperimentisati na svom vozilu, već pažljivo birajte čime ćete čistiti plastiku, staklo ili gumu...

Pranje sedišta vodom

shutterstock

Pranje sedišta vodom, Foto: shutterstock

Pranje sedišta vodom

Sedišta se najlakše uprljaju, pa su prva na listi za čišćenje. Međutim, trik je da njih operete na kraju, kako biste na njima mogli da sedite dok čistite ostatak kabine!

Problem: Često se dešava da vozači za pranje sedišta koriste sunđer natopljen vodom i deterdžentom. Na taj način se sunđeri koji se nalaze u sedištu natope vodom, pa vremenom počnu da se šire neprijatni mirisi od vlage koja se zadržala u njima...
Rešenje: Za pranje sedišta u automobilu isključivo koristite sprej penu za suvo pranje enterijera (na slici). Takođe, ako ste tekstilne patosnice prali vodom, dobro ih osušite pre nego što ih vratite u kabinu.

Usisavanje kožnog enterijera

shutterstock

Usisavanje kožnog enterijera, Foto: shutterstock

Usisavanje kožnog enterijera

Čišćenje kožnih sedišta traži veću pažnju od čišćenja sedišta presvučenih tekstilom, a samim tim i dozu obazrivosti!

Problem: Usisavanje kožnog enterijera vrlo lako se završi upadljivim ogrebotinama na materijalu koje se najčešće kasnije ne mogu ukloniti.
Rešenje: Kožna sedišta usisavajte ISKLJUČIVO dodatkom u vidu meke četke (na slici) ili, još bolje, održavajte ih mekom krpom i posebnim zaštitnim kremama za kožni enterijer.

Smrad iz klima-uređaja

shutterstock

Smrad iz klima-uređaja, Foto: shutterstock

Smrad iz klima-uređaja

Većina vozača je prilično nemarna kad je reč o korišćenju klima-uređaja, što direktno utiče na to da ga treba prečesto čistiti.

Problem: Sednemo u automobil, krenemo, uključimo klimu... Završavamo vožnju i klimu isključujemo zajedno sa motorom - ovo je problem jer sistem ostaje vlažan i zato iz klima-uređaja počnu da se šire neprijatni mirisi.
Rešenje: Pre nego što završite vožnju, makar minut ranije isključite klimu, ali ostavite ventilatore da duvaju najvećom brzinom. Ovako ćete omogućiti sušenje isparivača i eliminisanje vlage na tom delu. Vlaga na isparivaču pogoduje stvaranju bakterija i gljivica koje šire neprijatne mirise u kabini.

Oprezno sa  plastikom

shutterstock

Oprezno sa plastikom, Foto: shutterstock

Oprezno sa plastikom

Koliko pažnje i brige ZAISTA posvećujete plastici u kabini vozila?

Problem: Plastika izbledela od sunca, razne fleke od neadekvatnih sredstava za čišćenje, ogrebotine, naprsnuća... Sve ovo pre zime mora da se reši, inače će biti još gore kad napolju postane hladno...
Rešenje: Još tokom leta koristite alu-zaštitu od sunca u kabini - jedino tako plastika neće izbledeti i izgledati ružno. Ogrebotine pre zime uklonite specijalnom pastom za poliranje plastike - za čišćenje plastike koristite ISKLJUČIVO sredstva za tu površinu, odnosno ona koja nisu abrazivna.

Problematični podizači prozora

shutterstock

Problematični podizači prozora, Foto: shutterstock

Problematični podizači prozora

Mnogi vozači se susreću sa neprijatnim i skupim problemom kad električni podizači stakala slabo rade ili ne rade uopšte, a taj problem najčešće izazovu upravo oni sami!

Problem: Zaista je dosadno i iritantno kad nam podizači stakala ne rade ili rade samo „kad hoće“ - dopola ili slično... Neretko, vlaga dospe do ove komande, pa elektrovodovi korodiraju, što dovodi do kvara.
Rešenje: Samo nekoliko kapljica kiše koje kroz otvoren prozor padnu na tastere mogu doprineti da ove komande prestanu da rade. Ne dozvolite nijednoj kapljici da dospe na ovaj deo, pa čim počne kiša, obavezno zatvorite prozore do kraja...

Tagovi