Nemanja Ugrešić
Alo!/Privatna arhiva
Nemanja Ugrešić

Alo!/Privatna arhiva

Nemanja Ugrešić, Foto: Alo!/Privatna arhiva

Nemanja Ugrešić (31) do četiri sata po podne radi u firmi kao ekonomista, dok u drugom delu dana kancelariju zamenjuje garažom u kojoj se bavi preradom motora. Svoje slobodno vreme i sav novac koji zaradi taj Beograđanin troši kako bi ostvario svoj san - da u Srbiji pokrene pravljenje unikatnih motora. Iz hobija i sa puno ljubavi u svojoj garaži “Clutch&Brake”, koja je za sada jedina ovog tipa u Srbiji, on pretvara zapuštene oldtajmere u graciozne trkačke motore, takozvane "cafe racere".

Nemanja Ugrešić

Alo!/Privatna arhiva

Ponos - karirana Honda, Foto: Alo!/Privatna arhiva

Iza sebe ima završen projekat na koji je ponosan - kariranu “hondu cx500”, a trenutno vredno radi na dva motora i trećem koji planira da proda i sav novac od prodaje donira Institutu za onkologiju, deci oboleloj od raka.

Kako kaže, motor vozi od svoje 17. godine, kada je, kao i većina tinejdžera, poželeo da provoza neki skuter.

Prepravkama motora, Nemanja se bavi skoro tri godine, dok je sa majstorisanjem i sitnim popravkama počeo pre šest godina.

- Prepravka motora podrazumeva, generalno, preradu starih motora u one koji podsećaju na trkačke motore, koji tada, ‘70-ih i ‘80-ih godina, kada su bili popularni, nisu bili toliko napredni, jer u to vreme tehnologija nije dozvoljavala tako nešto, za razliku od današnje. Imao sam jednu staru “hondu cx500”, koja me je povukla da se oprobam u ovom poslu i napravim cafe racera. To je bila skoro najbolja stvar koju sam uradio u životu, ujedno, taj projekat me je ohrabrio i dao mi vetar u leđa. Trenutno radim “hondu cb650” i jedan BMW r50/5 po porudžbini - kaže Ugrešić i dodaje:

Nemanja Ugrešić

Alo!/Privatna arhiva

Nemanja pravi umetnička dela, Foto: Alo!/Privatna arhiva

- Ta strast, adrenalin, vetar u kosi se na prvi pogled zavoli i, generalno, nakon toga nema nazad. Ali pretpostavljam da u celoj priči ima i genetike pošto moja majka ima položenu A kategoriju još od 1969. - otkrio je on.

- Primarno prerađujem “jawu 350”, koju planiram da završim u narednih nekoliko meseci, a zatim sledi prodaja na javnoj licitaciji. Nameravam da sav novac od prodaje doniram onima kojima je najpotrebniji - deci oboleloj od raka. Motor će biti jedinstven i specifičan jer će deca biti i dizajneri. Naime, na tank motora ću preslikati što više dečjih crteža.

Prema njegovim rečima, savete prihvata samo od onih koji su izlizali više šrafcigera nego slova na tastaturi. A koliko slobode, mašte i volje imate, toliko će motor koji radite biti unikatan.

- Moj prvi prepravljeni motor je karirana “honda cx500”. S obzirom na to da mi je cilj da razbijem sve predrasude u vezi sa “made in Serbia” i da garažu i cafe racer kuluturu dovedem na zavidan nivo, bilo mi je potrebno, uz sve druge obaveze, oko godinu dana da završim projekat. U ovom poslu potrebno je dosta truda i strpljenja, ponekad moram da čekam da mi stignu delovi iz inostranstva ili mi ostaje alternativa da ih sam napravim. Takođe, nisam imao ni mentora, pa sam bio prinuđen da problem uglavnom rešavam u hodu i učim na svojim greškama. Na vreme sam shvatio da je motor samo komad gvožđa kojem radom udahnete deo sebe, a to gvožđe na sreću trpi sve i svaka greška može da se popravi. Po mom iskustvu, ako želite da radite kvalitetno, čak i ono što jako volite, bez odricanja i truda neće moći – savetuje on.