Robert Kaloci sa klasićima
Facebook
Robert Kaloci sa klasićima

Facebook

Robert Kaloci sa klasićima, Foto: Facebook

- Robert Kaloci je iz Sombora, ja sam iz Crvenke, tako da smo zajedno odrasli. Kasnije smo zajedno pohađali i Vazduhoplovnu gimnaziju u Mostaru. On je bio vrhunski pilot, sa ogromnim iskustvom. Prošao je mnogo letova i bio je daleko obučeniji od svih nas, ali, eto, najbolji uvek odlaze prvi - kaže Vladimir Nikolić, pilot i predavač na Vazduhoplovnoj akademiji, koji sa tugom u glasu evocira uspomene na svog drugara.

Robert Kaloci biće sahranjen danas u 14 sati na groblju u Somboru, dok će u 12 sati biti održana komemoracija u pozorištu u Somboru.

- Kada se saznalo da je Robert poginuo, zvali su me svi naši klasići iz gimnazije. Tamo je bilo i Hrvata i Crnogoraca, Bosanaca, Slovenaca i Makedonaca. Bukvalno su me svi zvali i svi će doći na sahranu. Eto kakav je čovek bio Robert, izvanredan! - izgovara Nikolić u jednom dahu.

Kasno se katapultirali?

Vladimir Nikolić navodi da tek treba da se utvrdi šta je tačno dovelo do toga da Robert Kaloci izgubi život prilikom redovnog trenažnog leta. - Pilot sam komanduje kada je momenat za napuštanje aviona. Moguće je da su se Robert Kaloci i Aleksandar Matić katapultirali kada su bili na maloj visini. Moguće je da su čekali poslednji momenat da se katapultiraju i da su se sve vreme nadali da će uspeti da vrate avion na pravi put - objašnjava Robertov prijatelj.

 Nikolić je objasnio da posao pilota uvek nosi izvesnu dozu rizika i da su svi oni toga svesni. Kako kaže, najviše mu smetaju neke proizvoljne ocene o uzroku pada „supergaleba G-4“, u kojem je Kaloci poginuo.

- Te ocene i procene treba ostaviti vazduhoplovnim stručnjacima. Ono što mogu da kažem, na osnovu fotografija i snimaka koje sam video, jeste to da je katapultirajuće sedište u ovom slučaju odradilo svoj posao kako treba. Ono je potpuno automatizovano i od momenta kada pilot pritisne ručicu za katapultiranje, sedište radi svoj posao - sistem veza prikuplja ruke i noge, noge stavlja ispod sedišta i praktično vas namesti u bezbedan položaj za napuštanje aviona. Koliko sam video automatika je bila besprekorna - priča Nikolić.

Naš sagovornik kaže da je njegov klasić bio Mađar po nacionalnosti, ali da se izjašnjavao kao Jugosloven.

- On je 1991. odlučio da ostane i leti za Srbiju. Prošao je i rat, ali o tome ne bih govorio. Posle rata je karijeru nastavio kao nastavnik letenja u Kovinu. Bio je prebačen u Batajnicu i bio je predavač na Vojnoj akademiji, a na kraju je postao opitni pilot. Neverovatno iskustvo je imao - priča vidno potreseni Nikolić, koji se za naš list prisetio i lepih trenutaka sa pokojnim prijateljom i kolegom.

Vladimir Nikolić

Facebook

Vladimir Nikolić, Foto: Facebook

 - Pecanje mu je bilo hobi. Zvali smo ga Pišta Fiš. On je bio kralj paprikaša. Pravi drug, pravi čovek i profesionalac. Njegov odlazak je veliki gubitak za sve nas.

Komentari (3)

Dušan

13.04.2018 07:35

Zašto ih teraju da lete na neispravnim avionima. Kada stradaju visoki oficiri, instruktori leta, očigledno je da je u pitanju tehnika a ne ljudski faktor.

Cobe padobranac

13.04.2018 12:49

@Dušan - 1. Osnovno pravilo kod nas padobranaca je da uvek govorimo da su samo piloti "ludji" od nas 2.Oni uvek ostaju "jos samo sekund"u avionu koji leti,a ima problem 3. Kod pilota vazi pravilo: Nema neispravnog aviona,samo loseg pilota 4. Jos dok su u skoli,sanjaju da ako vec moraju da ginu-da poginu na nebu... Mislim da sam ti odgovorio. Slava mu!

срњле

13.04.2018 09:32

Као што рече Николић,препустимо стручњацима да раде свој посао.Немојмо бити вечи стручњаци од њих.