Održavanje automobila
Shutterstock
Održavanje automobila

Shutterstock

Održavanje automobila, Foto: Shutterstock

Naravno, „opasno“ je vozačima reći da im tehnika vožnje nije sasvim ispravna, ali što pre većina od nas shvati da automobilom mora redovno da se bavi, sve će biti lakše i finansijski, pošto će mnogi kvarovi biti sprečeni. Na taj način, priznaćete, biće i mnogo manje stresa...

Greške u održavanju

 

Odlaganje servisa

Shutterstock

Odlaganje servisa, Foto: Shutterstock

Odlaganje servisa

Osnova za pravilno funkcionisanje automobila, ujedno i glavni uslov da životni vek četvorotočkaša bude što duži.
Problem: Nepoštovanje intervala može dovesti do skupih kvarova. Servis ne služi samo za zamenu ulja i filtera, već se tada pregledaju i proveravaju sve ključne tačke.
Rešenje: Uvek imajte na umu da ne smete odlagati servis, poštujte fabričku preporuku ili savet servisera.

Neredovna zamena ulja

Shutterstock

Neredovna zamena ulja, Foto: Shutterstock

Neredovna zamena ulja

Motorno ulje je ključno za normalan rad i dug vek motora.
Problem: Usled taloženja nečistoće u gorivu, ulje gubi svoja mazivna svojstva i potrebnu viskoznost, pa se motor ubrzano haba.
Rešenje: Poštujte fabričku preporuku ili savet sevisera - ukoliko češće vozite na kraćim relacijama, interval zamene treba skratiti.

Pritisak u pneumaticima

Shutterstock

Pritisak u pneumaticima, Foto: Shutterstock

Pritisak u pneumaticima

Kad ste poslednji put proverili pritisak u gumama? Neredovna provera, između ostalog, ugrožava i bezbednost...
Problem: Neodgovarajući ili nejednak pritisak u pneumaticima loše se odražava na njihove performanse, ali i performanse automobila - podiže potrošnju i vozilo loše leži na drumu.
Rešenje: Proveravajte i po potrebi podesite pritisak u gumama, recimo jednom mesečno ili na svakih 500 pređenih kilometara. Idealna provera vrši se kad gume nisu zagrejane.

Poluprazan rezervoar

Shutterstock

Poluprazan rezervoar, Foto: Shutterstock

Poluprazan rezervoar

Koliko vas čeka da dopuni rezervoar kad se upali lampica, ili vozi na rezervi?
Problem: Kod starijih automobila dno rezervoara je sigurno prekriveno naslagom nečistoće. Kad stigne do rezerve, pumpa će sa preostalim gorivom povući i nečistoću, što će sigurno ostaviti posledice na motor i sistem ubrizgavanja!
rešenje: Izbegavajte vožnju na rezervi i, ako ste u mogućnosti, očistite rezervoar od taloga

Zapušen filter

Shutterstock

Zapušen filter, Foto: Shutterstock

Zapušen filter

Vožnja sa neočišćenim ili starim filterom za vazduh je još jedna od čestih grešaka.
Problem: Filter sprečava na nečistoća dospe u motor, pa se posle određenog vremena nagomilava na i u njemu. Tada do motora stiže manje vazduha, što utiče na performanse i potrošnju goriva.
Rešenje: Proveravajte stanje filtera između servisa. U zavisnosti od zaprljanosti, očistite ga ili zamenite. Ukoliko ovo ne radite, zamenite ga na svakom redovnom servisu.

Svećice

Shutterstock

Svećice, Foto: Shutterstock

Svećice

Bez obzira na to što savremeni automobili zahtevaju sve manje održavanja, na svećice ne sme da se zaboravi!
Problem: Svećice imaju ograničeni vek trajanja. Ako se ne zamene na vreme, mogu da prouzrokuju povećanu potrošnju goriva, nepravilan rad motora, teže startovanje...
Rešenje: Svećice se OBAVEZNO menjaju na velikom servisu (60.000 do 100.000 kilometara, u zavisnosti od vozila), ali nije loše proveriti ih i zameniti ranije. Preporuke proizvođača nalaze se u servisnoj knjižici.