Audi
promo
Audi

promo

Ilustracija: promo

Svakog dana, elektroničar i samouki kućni graditelj automobila na struju svojim električnim "audijem A6" vozi iz Ivanca u 40 kilometara udaljeni Ludbreg na posao i nazad i to potpuno besplatno. Baterije, naime, puni na javnim punjačima na kojima je to u Hrvatskoj, uz registraciju, još uvek besplatno.

Ali, i da nije besplatno, Ivica na kući ima solarne panele koji mu dnevno mogu osigurati 100 kilometara vožnje, a 28 kWh struje spakovane u baterijama automobila pomoću hibridnog konvertora može koristiti i za kuvanje, navodnjavanje vrta i druge potrebe. Zapravo, struje bi iz baterija auta bilo dovoljno za četiri dana uobičajenog korišćenja svih kućnih uređaja.

"E da sam u Dalmaciji gde ima više sunca nego ovde na kontinentu, imao bih struje za izvoz”, šali se Repić i dodaje kako ga 100 kilometara u njegovom "audiju A6" na struju po najskupljoj dnevnoj tarifi prema današnjim cenama struje nakon poskupljenja košta 16 kuna, a ako puni baterije po noćnoj tarifi, onda istu kilometražu može preći za osam kuna.

“Nedeljno prelazim više od 1.000 kilometara, pa za gorivo uštedim i više od 1.500 kuna (200 evra) mesečno”, kaže on.

Ivica Repić, koji radi na održavanju javne rasvete u ludbreškom komunalnom poduzeću, osim solarnih panela na krovu ima i vakuumske kolektore, pa, na primer, veš mašina koristi već zagrejanu vodu.

"Samo na jednom pranju veša tako uštedimo oko dve kune", kaže Repić.

Solarne panele i vakuumske kolektore za grejanje vode postavio je pre sedam godina i platio ih 35.000 kuna, a investicija se već isplatila. Zimi, kad nema dovoljno sunca, vodu zagreva pomoću peleta, plina ili kamina na drva, koje ionako koriste za grejanje kuće. Ceo sistem je automatizovan, a složio ga je sam.

Svoj prvi prerađeni električni auto prodao je za 4.500 evra u Slavonski Brod i još uvek nakon 85.000 kilometara vozi kod novog vlasnika. A sada vozi električni "audi A6" iz 1996. u koji je ukupno uložio 10.000 evra, a najveći trošak su LiFepo4 baterije koje je za 7.000 evra kupio u Nemačkoj.

“Kuvanje kafe ili pečenje palačinki najmanji je problem. Svoj električni auto mogu koristiti kao mobilni agregat za struju široke i korisne primene, od kampovanja do servisa. Ako mi kod kuće nestane struje, pomoću pretvarača naizmenične u jednosmernu struju i baterija iz auta mogu koristiti klima-uređaj ili veš mašinu”, kaže Ivica.

Njegov "audi" ima domet od 200 kilometara, a maksimalna brzina je 110 km/h. S Audijem je već odvozio 55.000 kilometara. Sam je prilagodio Battery Management System, koji upravlja baterijom i zapravo je mozak celog sistema, a u svakom trenutku na svom pametnom telefonu može videti kakvo je stanje baterija i koliko se treba puniti.

Komentari (4)

momazver

27.09.2017 18:09

Pančevac Neboja Matović, preuredio je 2014. *Pežo 205* na električni pogon. Iz Agencije za bezbednost saobraćaja tražili su mu gomile potvrda, papira, testova,elaborata...Kad je mučenik sve to nabavio,od raznih Instituta, Fakulteta, Laboratorija,EDB-a,a koji ni sami nisu znali šta,kako,zašto meriti i ispitivati,testirati..elem dobio,doneo u Agenciju, a oni -sve to IZGUBILI.Meni miriše da nisu imali uporedne parametre,regulativni zakon i ovako im bilo lakše.Pežo je propao. Nele se razočarao.Puša!

Buzdovan

27.09.2017 19:47

Samo nek se hvali pa ce i to da mu naplate, a uz to ce i vazduh poceti da naplacuju. Jednog dane ce i izlazak i kuce ili stana morati ljudi da plate po satu.

Vuki

27.09.2017 20:17

Više on služi struji, nego ona njemu..

Prijatelj

28.09.2017 01:49

A gde mu je atest?