Tviter Twitter Logo
Wikimedia
Tviter Twitter Logo

Wikimedia

Tviter Logo, Foto: Wikimedia

U potrazi za trolovima, Tviter je bio malo agresivniji, što se odrazilo i na bugarsku Tviter zajednicu, sudeći po njenom komešanju, pa nezadovoljstvo raste. Najviše iritira činjenica da se poruke filtriraju, uglavnom iz razgovora koji su na ćirilici.

Okidač za ove poteze nije posebno utvrđen, ovo su pretpostavke korisnika iz sopstvenog iskustva -  pominjanje "@YouTube", ili bilo kojeg većeg naloga na ćirilici, donosi nevolju, te ih lišava Tviter naloga. Čak i ako originalni tvit nije pogođen, može doći do suspendovanja zbog toga što ste odgovorili na sadržaj koji je napisan ćirilicom. Iako je potvrđeno iskustvo uglavnom bugarskih korisnika, ovaj problem ćirilice i Tvitera, se odnosi i na širu zajednicu.

Ovo se, najverovatnije, dešava o zbog toga što Tviter ažurira svoje algoritme za uklanjanje ruskih botova i trolova, a pošto oni koriste ćirilicu, sama ćirilična slova se tretiraju kao alarm. Koliko je to ispravan potez, s obzirom da se ćirilica koristi i u drugim slovenskim zemljama sem Rusije, a, naravno da svi u Rusiji, nisu trolovi.

Nedužnim korisnicima stvarno brzo omoguće da povrate svoje naloge nakon suspenzije, ali i posle toga platforma ih još uvek tretira kao digitalne izgnanike. Prikazuje se „tweet unavailable“ poruka, kada korisnici tih naloga odgovaraju na konverzaciju i takođe ne mogu da šalju obaveštenja drugima.

„Shadow banning“ je termin koji se odnosi na ovakvo tretiranje. Ono što zabrinjava je kada se neko čiji je nalog pogođen ovom suspenzijom, obrati Tviterovom servisu za podršku i pomoć, kažu da njihov nalog nije zabranjen i da je sve u redu.

Tviter se oglasio, tek dva dana nakon kontaktiranja: „Razmatramo ovo pitanje i preduzimamo sve potrebne korake da ga rešimo, dok nastavljamo sa preduzimanjem akcija kako bismo uveli naše uslove korišćenja usluga i borili se protiv zlonamernih mreža neželjene pošte i automatizacije.”

Tviter jeste napredovao u funkcionalni korisnički servis, pogotovo za mnoge nezavisne kompanije, kako bi prikupio povratne informacije o korisnicima. Ali, na žalost i dalje nema zadovoljavajući odnos prema korisnicima i ne osluškuje njihove potrebe i predloge na pravi način. To bi moglo da mu se „obije o glavu“, pogotovo ako se pojavi zapaženija konkurencija.