Facebook vizual
screenshot youtube
Youtube Jutjub logo

Profimedia

Youtube logo, Foto: Profimedia

Prema najnovijoj statistici, čak 95 odsto američkih tinejdžera ima pristup pametnim telefonima, a 45 odsto kažu da su na mreži skoro sve vreme. Najveći broj njih najčešće posećuje „YouTube“, pa je sada to najpopularniji servis među njima, dok popularnost „Facebook“-a opada, pokazuju rezultati istraživanja „Pew Research Center“-a.

Do sada je „Facebook“ bio najpopularnija društvena mreža među tinejdžerima, ali taj trend se menja. U periodu između 2014. i 2015. godine 71 odsto njih je koristilo Fejs, a sada je on na četvrtom mestu liste najpopularnijih, sa 51 odsto. Najpopularniji je jutjub, koga koristi 85 odsto tinejdžera između 13 i 17 godina koristi, 72 odsto koristi Instagram i 69 odsto Snepčet. Posle Fejsa, na listi najkorišćenijih, kao peti, je „Twitter“, koga koristi 32 odsto, a onda Tumbir 9 odsto, „Reddit“ 7 odsto, a ništa od nabrojanih, samo 3 odsto.  

„Pew Research Center“ navodi da je jedan od razloga za opadanje popularnosti „Facebook“-a, svakako i to da tinejdžeri tradicionalno prestaju da koriste mreže koje su postale „mainstream“ i koje koriste njihovi roditelji, a to se i desilo. Mnogi eksperti zabrinuti su zbog sve mlađih korisnika društvenih mreža, posebno zbog male dece koje koriste društvene mreže, uključujući i „Facebook massenger“ dizajniran za decu.

Da li će kod naših tinejdžera doći do pada popularnosti Fejsa i skoka neke druge platforme ili društvene mreže, ne znamo, ali sudeći po dosadašnjem iskustvu, ti trendovi uvek dođu i kod nas, pa možemo to i sada da očekujemo.