fijat tipo
alo.rs
fijat tipo

alo.rs

Početkom godine, na tržište Srbije stigla je nova limuzina modernog dizajna, koja je u Evropi, tamo gde je bila namenjena, već prodata u preko 35.000 primeraka.

Ali hečbek, automobil sa petoro vrata, jeste nešto na šta su ljubitelji „fijata“ navikli, pa su vrlo brzo to morali da dobiju - svetlost dana ugledao je zajedno sa karavanom, pa je italijanska fabrika na taj način okupila porodicu namenjenu kupcima koji pre svega žele četvorotočkaša sa dobrim odnosom cene i kvaliteta. I za broj je veći od „grande punta“.

Iz „Fijata“ su se hvalili da je ispočetka kreirana limuzina, a da nije običan derivat kompaktnog automobila. Isto važi i za novitete, čija arhitektura, posebno zadnjeg dela, govori da su dizajneri imali ozbiljan posao kako bi svaki od predstavljenih automobila u potpunosti zadovoljavao sve zahteve.

Glavna stvar - prtljažnici. Sedan je sa 520 litara među boljima u klasi, ali novi hečbek je u svom segmentu rekorder sa čitavih 440 litara zapremine prtljažnika. Karavan je, logično, najpraktičniji, sa 550 litara osnovne zapremine. Naravno, kod njega nasloni sedišta obaranjem utrostručuju zapreminu, ali važna je stvar da je u tom slučaju pozadi moguće transportovati predmete dugačke i do 1,80 metara.

fiat tipo

alo.rs

Zatim - prostor u kabini. Ima ga u izobilju, posebno napred, gde vozač i suvozač imaju mnogo mesta za laktove i ramena sa strane, dok je u sredini jednostavna i pregledna centralna konzola sa svim neophodnim komandama, ali ne budi nikakav osećaj skučenosti. Pozadi hečbek nema, kako je to sad moderno, opadajuću liniju krova, već on omogućava da putnici imaju sasvim dovoljno prostora za glavu. Širina od 1,4 metra omogućava da se i tri odrasle osobe sasvim komotno smeste na zadnjem sedištu, a ulazak olakšavaju vrata koja se otvaraju do ugla od čak 80 stepeni.

Dimenzije "tipo" verzije

HEČBEK

Dužina 4.368 mm; Zapremina prtljažnika 440 litara

SEDAN

Sedan Dužina 4.540 mm; Zapremina prtljažnika 520 litara

KARAVAN

Karavan Dužina 4.571 mm; Zapremina prtljažnika 550 litara

„Tipo“ je lep i na oko, a posebnu pažnju privlače zadnje svetlosne grupe u obliku hokejaških palica, koje automobilu daju prepoznatljivu crtu. Kao nekad kockaste štopaljke na starom „tipu“...

Predstavljanje linije automobila za tržište Evrope, Bliskog istoka i Afrike, sledi prostu logiku: tri karoserije, tri paketa opreme, tri motora za tri različite vrste goriva i tri tipa prenosnih mehanizama. Konkretno, sedan, model sa pet vrata i karavan nude se u verzijama „pop“, „izi“ i „launž“, kao i u „biznis“ varijantama, koje su namenjene za flotnu prodaju. Paleta Euro 6 motora obuhvata dizel, benzinske i motore na dve vrste goriva (benzin/TNG), koji ciljaju u središte tržišnog segmenta sa motorima snage od 95 do 120 KS, dok prenosi mogu biti manuelni (sa pet ili šest stepeni prenosa) ili automatski (dva tipa - sa pretvaračem obrtnom momenta ili sa dvostrukim kvačilom)...

Sigurno je da verzije kojima je porodica kompletirana neće izazvati toliku revoluciju kao što je to pre četvrt veka učinio njihov prethodnik, ali će bez sumnje biti sasvim lepo osveženje u svom segmentu. Biće još lepše ako čitavu filozofiju nastupa bude pratila i cena, koja bi prema najavama trebalo da bude na nivou sedana...

Puno pluseva

1. Na prezentaciji u Torinu, u test primerku „tipa“ hečbek našao se 1,6-litarski dizel

fijat tipo

alo.rs

 

2. Kabina je prostrana i jednostavna, ali efektno dizajnirana, sa tri celine na centralnoj konzoli

fijat tipo

alo.rs

 

3. Instrument-tabla je pregledna i pruža sve neophodne informacije u vožnji

fijat tipo

alo.rs

 

4. I klima-uređaj je u znaku broja tri - sve komande smeštene su u tri celine kojima se jednostavno upravlja

fiat tipo

alo.rs

 

5. Kabinom dominira sedmoinčni ekran, koji u sebi sadrži inovativni sistem „UconnectTM 7 HD LIVE“

fijat tipo

alo.rs

 

6. Prtljažnik hečbeka zapremine je 440 litara, što predstavlja rekord u „tipovom“ segmentu

fijat tipo

alo.rs

fijat tipo, Foto: alo.rs

 

 

Tagovi

Komentari (1)

goran

14.05.2016 12:30

Lep je ali nekako neoriginalan. Deja vu!