Josip Broz Tito
Foto: Printscreen/Foto: Youtube/Printscreen

Tako je rđa decenijama uništavala brod koji je po brojnim parametrima odavno spreman za smetlište. Ali Rijeka je 2019. godine od njega odlučila da napravi muzej, a uz muzej da ponudi i komercijalni sadržaj u smislu ugostiteljskih objekata i smeštaja.

Ugovor za obnovu broda, koji će biti pretvoren u muzej, potpisan je krajem novembra 2019. s kompanijom Dalmont iz Kraljevice, a ukupna cena radova, objavljeno je tada, iznosiće 46,9 miliona kuna, bez PDV-a. S PDV-om taj se iznos penjao na 59 miliona kuna.

Sve je trebalo biti gotovo davne 2021. godine, i to u januaru, a obnova nije ni blizu kraju. Osim toga, propali su i dosadašnji pokušaji da se nađe zakupac za komercijalni deo broda.

TITOVA JAHTA

Foto: Shutterstock

 

Troškovi sve veći

„Nastali troškovi za radove rekonstrukcije i remonta motornog broda Galeb u brod-muzej iznose više od 8 miliona evra. Radovi još nisu okončani. Za radove i opremu Galeba iz sredstava evropskih fondova odobrena su bespovratna sredstva u iznosu 4.413.407 evra, a preostali iznos plaćen je iz budžetskih sredstava“, navodi Grad Rijeka za „N1„.

To znači da je Riječane Galeb, dosad, koštao oko tri miliona i 600 hiljada evra.

„Ako će biti kao turistički, možda će se ploviti, možda će biti dobro, možda će se zaraditi neki novac s njim“, „Činjenica je da je Galeb simbol jednog vremena. U svetu od takvih simbola naprave biznis. Dakle, koliko košta da košta, nije bitno? Mora biti pozitivan na kraju, kad se povuče crta“, „Ne znam kakva će biti investicija pa onda nemam pojma hoće li se vratiti ili neće, ali u ovoj situaciji je malo previše“, kažu neki Riječani.

 

 

Riječka gradska opozicija u stavovima je stroža. Kažu, s tim se milionima moglo štošta.

„Zamislite što smo mi za taj novac mogli napraviti – pet dečjih vrtića, dve nove autobuske stanice da ne moramo prodavati porodično srebro u centru grada, preko 120 stanova za mlade riječke porodice“, rekao je Josip Ostrogović, vijećnik GV Rijeke (HDZ).

Članovi odbora su nezadovoljni i činjenicom što je propao i prvi pokušaj pronalaska koncesionara za komercijalni deo broda.

„Ovo je nažalost primer nesposobnosti, eklatantni primer, od problema planiranja, valorizacije što, naravno, vidimo i kod toga da nema interesa za koncesije, do kasnije da tako kažem stavljanja u funkciju tog projekta“, navela je Iva Rinčić, gradska odbornica GV Rijeke (NEZ), navodi „Index“.

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)

Loading