nemačka
Foto: Alo/Profimedia

Nemački mediji navode da bi samo u fabrikama u Fojerbahu i Šviberdingenu moglo da ostane bez posla 1.500 radnika.

Portparolka kompanije navodi da je rukovodstvo u bliskom kontaktu s predstavnicima radnika i da će radnička veća biti konsultovana pre donošenja odluka i da mogu da predlože alternativne pravce delovanja.

- Želimo da se fokusiramo na interno raspoređivanje zaposlenih u drugim područjima, ponudu kvalifikacijskih programa za područja rasta, ali i na propise o prevremenom penzionisanju ili sporazume o dobrovoljnom raskidu - rekla je portparolka kompanije.

Boš je letos isključio mogućnost otpuštanja 80.000 zaposlenih nemačkog odseka za mobilnost do 2027. godine i saopštio da otpuštanje radnika treba sprovesti na društveno odgovoran način.

Prelazak na elektromobilnost zahteva velika početna ulaganja i praćen je sve manjom potrebom za zapošljavanjem dok su globalna ekonomska kriza i stalna inflacija pogoršali situaciju.

Posebno je pogođen sektor pogona gde se sprovode istraživanja i razvoj dizel i benzinskih motora. Očekuje se da će radna mesta u tom sektoru, uključujući administraciju i prodaju, biti ukinuta do kraja 2025. godine.

To je povezano i sa evropskom zabranom motora s unutrašnjim sagorevanjem koja će se primenjivati od 2035. godine. Mnoge kompanije se već pripremaju za nova pravila, budući da će dizel i benzinski motori dugoročno biti izbačeni iz upotrebe, objašnjavaju stručnjaci.

Proizvođači automobila iz tog razloga jedva da žele da ulažu u razvoj ovih motora. Za dobavljače poput Boša to znači da u ovom području gotovo da nema narudžbi. Srednjoročno gledano to će imati veliki uticaj na automobilsku industriju.

- Nastavljamo korak po korak i razvijamo mere specifične za svaku fabriku - navela je portparolka kompanije.

Mediji navode i da bi ugovorena radna nedelja od 40 sati trebalo kolektivno da se smanji na 35 sati.

- Borimo se sa znatno većim izazovima nego što smo očekivali početkom godine - rekla je portparolka kompanije za nemačke medije.

Boš je inače jedna od vodećih svetskih kompanija u proizvodnji elektronike, kućnih aparata, bele tehnike, delova za automobile...

Osnovana je 1886. godine u Gerlingenu.

Nemački proizvođač obuće Dajhman, podsetimo, takođe zbog krize u poslovanju namerava da ugasi dva brenda i zatvori skoro 100 prodavnica u Nemačkoj i Austriji.

(Fenix magazin)

BONUS VIDEO

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)

Loading