Kasa u supermarketu
Foto: Shutterstock/Foto: Shutterstock

U vremenu kada cene rastu gotovo svakodnevno, sve je teže pratiti njihovo kretanje. Tako trgovci primenjuju i okrete u strategijama, pa je "šinkinflacija" postala vrlo česta - a to znači cena ista, a gramaža manja. Stare cene, ali novi trik, rekli bi mnogi.

Marko Dragić iz Nacionalne organizacije potrošača razjasnio je u emisiji "Jutro na Blic TV" da je ovaj trik trgovaca legalan, iako tako ne deluje.

- To je praksa sa Zapada koja je počela da se primenjuje i kod nas. To je, da kažemo, legalna prevara trgovaca i samih proizvođača, da na neki način varaju potrošača. U ovom slučaju to je legalno, zato što je zaista po zakonu bitno da je jasno u deklaraciji na samom proizvodu istaknuto koja je gramaža proizvoda, što je u ovom slučaju, ne samo kad pričamo o čokoladi, nego bilo kojem proizvodu uvek istaknuto. Samim tim, cena je u skladu onda - kaže Dragić.

"Iz meseca u mesec zna da se promeni gramaža proizvoda"

- Bitno je da zaista stoji naznačeno, sad da li ćemo mi kao potrošači to zaista gledati ili ne, to je nešto lično naše. Mi živimo nekako u tom prošlom vremenu, kada je zaista čokolada bila od 100 grama, kada je hleb određen u standardnu gramažu, sada skoro iz meseca u mesec zna da se promeni i gramaža bilo kojeg proizvoda, a da pritom potrošači ne budu obavešteni - rekao je Dragić.

Ističe i da najviše prostora za manipulacije ima u prehrambrenoj industriji.

- A ono što zaista bitno je, imamo primer Francuske koja je u svojim trgovinskim lancima dala kao obavezu da bude naznačeno pored proizvoda da je proizvod zadržao istu cenu, a smanjio gramažu. U prehrambrenoj industriji ima najviše prostora ima za manipulacije kada su u pitanju pakovanja prehrambenih proizvoda - istakao je Marko Dragić gostujući u "Jutro na Blic".

BONUS VIDEO

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Tagovi

Komentari (0)

Loading