Automobil koji ima sve!
O popularnosti „Folksvagenovog“ modela „tiguan“ može dugo da se raspravlja, ali niko ne može da porekne da se „krosover“, nastao kao potreba da se i nemački gigant uključi u moderne tokove, za kratko vreme prilično etablirao u automobilskim krugovima tako što niko o njemu ne priča kao kompaktu sa povišenim klirensom, već pravom, zrelom automobilu koji je od samog nastanka osvojio armiju kupaca.

Promo
Posle osam godina eksploatacije, bilo je krajnje vreme da se „tiguan“ iz korena osveži i promeni, iako bi mogle da se pronađu sličnosti između „lika“ nove generacije i restilizovanih primeraka prve, koji je nove elemente dobio sredinom tržišnog života, kako bi linije bile u skladu sa tadašnjim promenama na „golfu“ i „pasatu“.
Kad smo već kod ova dva modela, tu postoji još jedna, posebna priča o tome da li je „tiguan“, kao što bi trebalo da bude ako se prate njegovi rivali, derivat „golfa“, ili je nešto više - recimo upravo „pasat“. Ako je kod prve generacije i bilo dileme, sad je, barem za nas, više nema - „tiguan“ je više „rođak“ popularne limuzine nego kultnog kompakta - po izgledu, komforu... svemu!

Promo
Potpuno je jasno da je inspiracija za određene detalje došla upravo od „pasata“, a najupečatljivija je, svakako prednja maska - njena arhitektura čini da „tiguan“ izgleda mnogo šire od prethodnika nego što zaista i jeste. Boravak u kabini čini da se osećate kao u prostranoj limuzini, a nikako u kompaktnom automobilu, u kojem se često dešavaju kompromisi kako bi se na određenim gabaritima dobio koji centimetar. Kod novog „tiguana“ toga nema. Ovom prilikom, za reči „skučeno“ i „tesno“ nema mesta, a sve pohvale idu na račun postavke instrument-table, pozicije sedenja, rasporeda komandi na centralnoj konzoli, prostora na zadnjoj klupi kad su glava i kolena u pitanju, zapremine prtljažnika...
Testirani primerak stigao je u paketu opreme „hajlajn“, sa bestselerom kad je reč o motoru - pokretao ga je dvolitarski TDI sa 150 konjskih snaga, koji je bio uparen sa DSG menjačem. Kad je ova automatika u pitanju, postoje sitne zamerke kad je reč o testiranom modelu - automobil je prilikom ubrzanja „živahan“ jedino kad svojski pritisnete pedalu gasa, što nije komforno, a i ne doprinosi uštedi goriva, posebno kad se ta radnja često ponavlja, kao što je slučaj u gradskoj vožnji. Osim tromosti, koja možda i ne bi smetala svima, sve ostalo je na nivou prethodnih pohvala, pošto motor ima dovoljno snage da se rve sa masivnim vozilom, a pri krstarećim brzinama sve dolazi na svoje i pravda reputaciju koju pomenuti agregat ima.
Tehnički podaci
„Folksvagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion“
Motor 4-cilindrični, dizel, turbo * Zapremina 1.968 kubika * Snaga 110 kW (150 KS) od 3.500 do 4.000 o/min. * Maks. obrt. moment 340 Nm od 1.750 do 3.000 o/min. * Prenos 7-stepeni, automatski * Pogon na svim točkovima * Dimenzije 4.486/1.839/1.643 mm * Međuosovinsko rastojanje 2.681 mm * Zapremina prtljažnika 615/1.655 litara * Masa praznog vozila 1.660 kg * Ubrzanje od 0 do 100 km/h za 9,3 sek. * Maksimalna brzina 201 km/h * Cena od 25.712 evra * Cena testiranog primerka 35.110 evra

Alo!
