Fiskalni račun
D. Božić
Fiskalni račun

D. Božić

Ilustracija, Foto: D. Božić

- Aplikacija ili uopšte ne radi prijavljujući grešku ili trenutni redizajn stranice ili, ako i proradi na kratak period, u njoj je skoro nemoguće bilo šta do kraja završiti pošto uneti podaci nestaju, aplikacija “puca” u sred unosa izveštaja, a Javi (programu), koja je neophodna za elektronsko potpisivanje izveštaja, je potrebno ponekad i do pola sata da se aktivira, nezavisno od računara na kom se izveštaj unosi - tvrde knjigovođe.

Kako objašnjavaju, oni traže da se aplikacija potpuno stavi van funkcije dok se svi problemi na njoj ne reše od strane nadležnih službi i dok se u potpunosti ne optimizuje za rad i tek onda, kao takva, da se pusti u rad i da se dozvoli rok od 15 dana za slanje statističkih izveštaja, od momenta ponovnog puštanja u rad aplikacije koja funkcioniše.

- Druga opcija je da se dozvoli i ove godine slanje završnih izveštaja i u papirnoj formi, uz obavezno produženje roka zbog izgubljenog vremena do sada - navode knjigovođe i podsećaju da je njihov posao da, između ostalog, prate zakonske propise i postupaju po njima, ali su u ovom slučaju onemogućeni u tome zbog nedostatka podrške odgovornih državnih organa.

Agencija za privredne registre Srbije saopštila je da preduzima sve da otkloni određene tehničke smetnje i usporenost u radu informacionog sistema prijema, a pre svega potpisivanja finansijskih izveštaja. Kako navode, samo u jednom danu stiglo im je 10.000 izveštaja.

Direktor APR-a Zvonko Obradović danas je za RTS rekao da sve knjigovođe koje pristupe sistemu APR-a, čak i ako im se ne obrade podneti statistički finansijski izveštaji, neće imati nikakve posledice za firmu i neće biti kažnjeni ako posao ne završe do 29. februara.

Prete paprene kazne

Od 100.000 do 2.000.000 dinara je kazna ako se Agenciji za privredne registre ne dostave u zakonski propisanim rokovima svi godišnji izveštaji, uključujući i statističke.

 


 

Komentari (26)

Besni knjigovodja

24.02.2016 12:51

A kako da pristupimo aplikaciji kad aplikacija radi 3 minuta, pa ne radi 2 h?? O cemu pricate gospodine Obradovicu? Zasto ne sredite najzad aplikaciju i pobrinete se da ona stvarno RADI? Da li vi uopste pomisljate na sta ste napravili nasu svakodnevnicu ili vas to uopste ne zanima? Da li ste svesni da dane provodimo pokusavajuci bezuspesno da pristupimo aplikaciji a onda, tek od 21/22h aplikacija postaje dostupna i mi, knjigovodje, ostajemo celu noc kako bi unosili podatke? Briga li ikoga za to?

rada

24.02.2016 12:57

Kazne, kazne su bitne da se napuni budzet a izgubljeno vreme i nemogucnost da se preda obracun lnjigovodjama niko nece da plati. Ko je u ovoj situaciji odgovoran i ko treba da plati kaznu? U Srbiji je najbolje iygleda ne raditi nista legalno.

jos besnji knjigovodja

24.02.2016 13:26

Kljucna recenica: "čak i ako im se ne obrade podneti statistički finansijski izveštaji". znaci, mi moramo da predamo, na koji nacin njih ne zanima, a ne mozemo zbog njihove aplikacije, a oni ne moraju da obrade. Pa i za proslu godinu, oni su obradili predate zavrsne tek u septembru, oktobru, a nama gori pod nogama , uvek.

Tanjam

24.02.2016 13:31

Dokle ćete da nas ponižavate?

VESNA

24.02.2016 13:36

Nisu knjigovodje nesposobni,da kao i svake godine svaljujete na NAS . Sada je ocigledno ko je nesposoban,i ko nije omogucio normalan rad na sistemu. Apr treba da produzi rok do 31.marta,i da sve funkcionise normalnim tokom. I uz najbolju volju knjigovodja,koji rade na aplikaciji 24h na dan,nemoze se stignuti propustenih pet dana,zbog nesavesnostI rada APR aplikacije,koji su imali 11 meseci da je osposobe i spreme se na prijem Fi izvestaja !!

bobm

24.02.2016 16:05

@VESNA - treba lepo ukinuti bilans za statisticke potrebe i sve ce biti ok. broj ljudi koji pristupaju serverima ce se razvuci na 6 meseci a ne na 15 dana, nema potrebe za dodatnim troskovima za obezbedjivanje novih servera. ovo sad je katastrofa i zao mi je sto nije moguce tuziti drzavu za ove izgubljene dane u cekanju i greskama servera.

POLUDELA

24.02.2016 13:40

Momentalne ostavke za odgovorne (cak,i u slucaju da uvaze zahteve).

knjigovodja

24.02.2016 13:59

Kakva je ovo sramota za drzavu, zar u ovolikoj zemlji ne postoje skolovani it strucnjaci koji znaju svoj posao? A jos veca sramota je sto je APR uputio samo izvinjenje, koje apsolutno ne znaci nista. Odluke vezane za privredu donose ljudi koji ni jedan dan nisu proveli u istoj, ne znam ni cemu sam se ponadala, uredjen sistem, kako da ne.

Milena

24.02.2016 14:02

Kako direktor APR-a tvrdi "sve knjigovodje koje pristupe aplikaciji a na vreme ne posalju izvestaje nece biti kaznjeni", ako je to tako zasto zvanicno ne produze rok za slanje i konacno ne srede aplikaciju, zar on misli da smo mi toliko naivni

Sneža

24.02.2016 14:10

Obradoviću, očigledno vam je lakše da opet sve svalite na knjigovođe. Ne želite da priznate da je problem u aplikaciji a ne nama. Aplikacija ne dozvoljava pristup, unos, potpis i podnošenje izveštaja. Nije mi jasna vaša izjava.

racunaljka

24.02.2016 14:19

Drzavne institucije,sve im je dozvoljeno,a najvise od svega, DA NE RADE SVOJ POSAO! M-4 obrasce,obradjuju,za rekordnih 10 meseci!! Nema to veze sto je su plate presle u elektronsku formu, oni rade KOLIKO MOGU, ali stvarno, treba RAZUMETI DRZAVNE SLUZBENIKE, PA KAD DA STIGNU JADNI,DOK SE ISKORISTI STARI GODISNJI,PA NOVI GODISNJI ODMOR, pa dok se izadje do lekara u radno vreme,pa do manikira, pedikira...eee krvnicki je to posao.... Najgore od svega je to,sto ce biti jos i gore....

vladimir

24.02.2016 14:22

Kao sto im ime govori AGENCIJA ZA PRIVREDNE REGISTRE - znaci oni jedini znaju koliko obveznika imaju jer ih oni i registruju.Mozda nisu ocekivali toliki broj podnetih izvestaja pa im sistem pada svaka dva minuta, ah pa da, oni znaju tacan broj obveznika. Ovakav stres i probleme oko izvestaja nikada nismo doziveli, a ja aktivno radim od 1999. a ukljucen sam u tematiku od 1994.

Vesna

24.02.2016 14:42

Pravo pitanje je šta znači "pristupiti"???? To što napravimo uz tešku muku zahtev ili da AKO uspemo, a ne možemo, da unesemo sve podatke i JOŠ da sačekamo da se sistem "smisli" i dopusti potpisivanje! Ljudi,ne znam koliko puta se obrisalo sve što sam unela, jer pri svakom pusanju sistema, sve se briše. Rad je postao agonija.Neka "poštovana " gospoda iz APR potvrde zvanično da je zahtev dovoljan da se ne plati kazna zbog njihovog neadekvatnog sistema !

Mila

24.02.2016 14:44

Stvarno SRAMOTA!!! Ko će da plati ovo mučenje nas knjigovođa, nerviranje, noćni rad, rad pod velikim pritiskom?Klijenti sigurno neće, njima je najteže kada treba da plate knjigovođu, i to su mizerne cene za obiman rad i veeeliku odgovornost.Naš posao je toliko obezvređen da nema kud više!E pa drage kolege knjigovođe, dajte da se organizujemo i neke stvari dovedemo u red.Postoji način za to, treba samo da budemo jedinstveni!

vitez

24.02.2016 16:13

Sve nam je tako "napredno" u ovoj državi. Šta god se ovi uhvate da rade to traje, traje. Prepustite to bankomatima oni odmah evidentiraju i uplate i isplate, a korisnika ima na milione. Ovi APR stručnjaci su verovatno sa Sega-mega faksa pa oni još uče .

gogili

24.02.2016 17:30

E, pa gospodine Obradoviću, ovo je klasična zamena teza! Vi ćete, kao, da progledate kroz prste, a radi se o vašoj neorganizovanosti. Setite se, prošle godine ste produžili rok za mesec dana, zbog nekoliko javnih preduzeća koja nisu na vreme nabavila sertifikate!

Branislava

24.02.2016 17:43

SRAMOTA, jedina i prava reč! Preti se kaznama, samo u uvek korisnicima, poreskim obveznicima i to po pravilu onima koji nešto rade i plaćaju poreze! Dok govore o novom reprogramu i NAGRADI za NEPLATIŠE! Hoće li APR da vrati takse koje naplaćuje? Zašto APR naplaćuje takse, ako podatke unose knjigovođe?! I nije samo APR problem, svaki IT stručnjak koji je radio sertifikate u Srbiji, uradio je tako da se jedan sertifikat sudara sa nekim drugim sertifikatima! Koliko računara treba imati u off?!

zorica petin

24.02.2016 19:13

Žalosno je što je aplikacija postavljena tek 01.02.,imali su dosta vremena da se pripreme.Ako ništa drugo u Srbiji ima puno mladih školovanih ljudi koji su za ovakve programe obučeni.Ovakva situacija me ni malo ne čudi Čudilo bi me da u ovoj jadnoj napaćenoj Srbiji barem nešto funkcioniše kako valja.

ekonomskisaveti

24.02.2016 19:29

Knjigovođe su preopterećene i o tome niko ne vodi računa. naš posao je na ivici mogućnosti da se odradi. država očekuje da sve bude po propisima a ne vodi se računa da li mi možemo odgovoriti na sve zahteve koji se od nas očekuju.

Đina

24.02.2016 19:46

Knjigovođe su u agoniji svakog radnog dana od jutra do sutra, samo ponekad vikendom nisu a ova agonija je nepodnošljiva. Da li će nam neko dati informaciju kome smo i koliko platili za aplikaciju koja ne radi kako treba? Pitala sam APR, naravno da nisam dobila odgovor.

Saška

24.02.2016 19:48

A do kog datuma neće biti posledica i plaćanja kazni? Mislim da to treba da nam se kaže.

Emilija

24.02.2016 20:37

@Saška - Nije doviljno da se KAŽE da neće biti sankcionisano. MORA da zvanično objavi sve pa i novi rok. Sada pristojno radi aplikacija, ali izgubljeno vreme je sada teško nadoknaditi, tako da i pored i dnevnog i noćnog rada mnogi neće stići sve da pošalju na vreme

Milica

24.02.2016 20:48

Sta reci u 500 karaktera?! Gde su bili programeri APR-a da cele prosle godine usavrsavaju svoju aplikaciju, a ne da to cine poslednjih 5 dana i da nam oduzimaju i ono malo vremena koje nam je dato na raspolaganje od 01.02.2016.?! Zasto nije aplikacija objavljena krajem decembra?! Zasto se aplikacija fejsbuk NIKAD "ne zamori" a koristi je istovremeno pola milijarde ljudi sirom sveta?!?! PRODUZITE ROK!!!

Konto

24.02.2016 21:08

Ovo sto nam se dešava je pravi horor. Od jutra do večeri borba sa sertifikatima instaliranja i preuzimanje raznih softvera od "sertifikacinih tela"...Kada se to obavi onda sledi užas aplikacije APR -a. Trenutno ne radi, ako proradi radi kratko, nestaju podaci koji se unose po dva sata. A oni naplaćuju obradu fin.izvestaja koje im mi mukotrpno uradimo. Neka jasno kažu da se rok produžava i da nisu sposobni da prime fin.izvestaje! To je već svima jasno.

K.A. Dobar Pravac

25.02.2016 12:05

Ovo nije normalno, jedan od najbitnijih servera ne može da radi pod opterećenjem. Greške koje server izbacuje nisu problem do klijenata već samog servera. Najgore je kad radi par minuta i unesete sve podatke, kliknete na sačuvaj a sajt obriše SVE što ste unosili. Kažu prošle godine bilo 6 puta manje prijava, pa NORMALNO jer su ove godine SVI elektronski a prošle godine nisu bili u obavezi. Vrlo dobro su oni znali koliki broj korisnika imaju. Samo je trebalo da kupe skuplji server ali ne vredi...

Биљана

25.02.2016 23:26

Е, да нам је привреда спремна за електронски потпис, ни ових пратећих мука не би било. Овако, доведоше књиговође до тога да прчкају по инсталацијама и сертификатима, уз повећане трошкове, бесплатни сертификати Мупа не раде, апликација запуцава... Србија међу шљивама.... Ништа ни са чим....